اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین جشنواره شعر رستاخیز شن‌ها در طبس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس، نخستین جشنواره شعر سراسری رستاخیز شن‌ها را برگزار می‌کند.

نخستین جشنواره شعر رستاخیز شن‌ها در طبس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس اظهار داشت: به منظور پاسداشت ابعاد معنوی و فرهنگی معجزه بزرگ الهی شکست مفتضحانه آمریکای جنایتکار در صحرای پر حماسه طبس، نخستین جشنواره شعر سراسری رستاخیز شن‌ها را برگزار می‌کند.

سید عبدالرحیم رحیمی، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ابعاد معنوی معجزه الهی صحرای طبس، دستیابی به افق‌های تازه در عرصه شعر و ادب متعهد و گردآوری نخستین مجموعه و کتاب شعر معجزه کویر طبس عنوان کرد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در انتخاب قالب آزادند و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

رحیمی اظهار داشت: موضوعات جشنواره شامل دو بخش اصلی حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس، ابعاد حادثه، تشابه این رویداد با داستان قرآنی ابابیل، شهید محمد منتظر قائم و... و بخش آزاد با نگاهی به امدادهای غیبی در عرصه انقلاب اسلامی، خواهد بود.

رحیمی با اشاره به روزشمار جشنواره بیان داشت: آخرین مهلت ارسال آثار پایان بهمن ماه 91 خواهد بود و آثار ارسالی در اسفندماه داوری و انتخاب می‌شوند و در اردیبهشت‌ماه 1392، اختتامیه جشنواره در شهرستان طبس برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: شاعران باید آثار خود را به همراه مشخصات کامل و از طریق پست الکترونیک به نشانی info@tabasdesert.ir یا نمابر  03534226513 یا به آدرس استان یزد، شهرستان طبس، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، کدپستی 9791936377 ارسال کنند.

رحیمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فرمانداری شهرستان طبس و کانون بسیج هنرمندان طبس که در برگزاری این جشنواره همکاری دارند، قدردانی کرد.

گفتنی است، فراخوان جشنواره رستاخیز شن‌ها طی چند روز آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول