اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آشنایی با سرپرست داوران سوگواره ملی عکس «مهر محرم»

افشین شاهرودی؛ از شعرهای دیداری تا فتوکاریکاتورهای عکاسان + عکس

خبرگزاری فارس: افشین شاهرودی را باید از شعرهای دیداری تا فتوکاریکاتورهای عکاسان پیگیری کرد؛ در داخل ایران اسلامی، در خارج کشور و در بین اساتید تجسمی جهان.

افشین شاهرودی؛ از شعرهای دیداری تا فتوکاریکاتورهای عکاسان + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، افشین شاهرودی سرپرستی هیئت داوران پنجمین سوگواره ملی عکس «مهر محرم» را که امروز در سمنان پایان یافت، بر عهده داشت.

شاهرودی در سال 1329 در دامغان به دنیا آمد؛ وی تحصیلات ابتدایی را در دامغان و دبیرستان و دانشگاه را در تهران گذراند؛ این هنرمند در رشته ارتباط تصویری از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد و در زمینه‌های مختلف عکاسی صاحب تجربه‌ است.

بزرگ‌شدن در خانواده‌ای اهل هنر موجب شد تا شاعرانگی در آثار عکس شاهرودی متجلی شود.

 

 

افشین شاهرودی علاوه‌ بر اینکه با عکس‌ها و تصاویر خویش شعر می‌گوید، دستی هم در شاعری دارد و تاکنون کتاب‌های متعددی در این دو زمینه از وی منتشر شده‌ است.

مجموعه‌ «شعرهای دیداری» این هنرمند عکاس و شاعر با عنوان «افشین‌های شاهرودی» و«فتوکاریکاتورهای عکاسان» آخرین آثار منتشر شده از استاد افشین شاهرودی است. 

وی علاوه ‌بر عکاسی، مقالات بسیاری نیز در زمینه نقد، بررسی و تحلیل عکس نگاشته که در نشریات تخصصی و فرهنگی چاپ و منتشر شده‌اند.

افشین شاهرودی هم‏اکنون صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه «عکاسی خلاق» است و در دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی به تدریس این رشته می‏پردازد.

 

 

برگزاری نمایشگاه انفرادی در کشورهای ایران، فرانسه و آلمان، شرکت در بیش از 40 نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین‌المللی و حضور فعال و موثر در گروه‌های داوری بسیاری از نمایشگاه‌ها و مسابقات معتبر عکاسی ایران در 20 سال گذشته از جمله فعالیت‏های هنری این هنرمند هم‏استانی است.

افشین شاهرودی ،عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران، از طرف «کمیته سازماندهی نخبگان یا اساتید جهانی» تحت حمایت وزارت امور خارجه کره جنوبی در راستای معرفی و شناسایی هنرمندان پیشکسوت ایرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برای انتخاب اساتید جهانی در سال 2011 از ایران اسلامی در بین اساتید تجسمی جهان قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول