اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سمیرم:

شعر نقش تأثیرگذاری در ترویج اندیشه‌های اسلامی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: شعر نقش تأثیرگذاری در ترویج اندیشه‌های اسلامی و مقابله با جنگ نرم دارد.

شعر نقش تأثیرگذاری در ترویج اندیشه‌های اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، نخستین شب شعر آئینی اربعین حسینی صبح امروز با حضور فرهنگیان و دانش آموزان اهل ادب و هنر سمیرم در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم برگزار شد.

سید ضیاء موسوی، مدیر آموزش و پرورش سمیرم در این مراسم گفت: انسان مخلوق باری تعالی در ذات خود انواع و اشکال هنر را دارد.

وی شعر را یکی از کهن‌ترین هنرهای ارزشمند بشری دانست و افزود: شعر با انسان زاده شده، چرا که بیان کننده عواطف، افکار و اندیشه انسان است و به دلیل سهولت و جذابیت این هنر همواره مورد توجه و استفاده اقشار مختلف در قالب‌های متفاوت قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم به مقایسه دو هنر کاریکاتور و شعر پرداخت و تصریح کرد: کاریکاتور به عنوان یک هنر، ابعاد و اندازه‌های یک موضوع را ناموزون و نامنظم می‌کند، اما شعر تمامی اندیشه‌های ذهنی را در قالب یک هنر به نظم در می‌آورد و این هنر ذاتی انسان‌های هنرمند است.

وی به نقش مؤثر شعر در ترویج اندیشه‌ها، عقاید و افکار اشاره کرد و گفت: این هنر نیز چون دیگر سرمایه‌های وجودی بشر در صورتی ارزشمند است که در مسیری مثبت و سازنده به کار گرفته شود.

موسوی تصریح کرد: قرآن کریم که روشنگر راه رستگاری بشر است، در چهار آیه پایانی سوره شعرا به وضوح به بیان ویژگی‌های شعرهای هدایت‌گر و گمراه کردن پرداخته است.

وی با بیان اینکه تاریخ ذرین و پرافتخار فرهنگ ایرانی مملو از شعرای ارزشمند و نامدار است، افزود: رهبر معظم انقلاب که خود ایشان یکی از شاعران برجسته کشور است، در دیدار با شعرا به نقش آنها در ترویج آئین اسلامی تأکید بسیار داشتند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم همچنین به ظرفیت شعر برای انتقال ارزش‌ها و ترویج فرهنگ دینی اشاره و اظهار کرد: در شرایطی کنونی و اعمال فتنه‌های دشمن که رهبری از آن با عنوان جنگ نرم نام می‌برند، وظیفه ما ورود به حیطه مسائل فرهنگی است که در همین راستا شعر ابزاری مؤثر در مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی یادآور کرد: ما امروز بیش از گذشته نیاز به این ظرفیت‌ها در قدرت حوزه نرم داریم، چرا که دشمن با تمامی ابزارها و توانمندی‌ها وارد صحنه شده است.

انتهای پیام/2301/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول