اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد کاشان:

60 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان غیربومی هستند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه را غیربومی دانست.

60 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان غیربومی هستند

حسین خوشدل‌مفرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان این امر را بیانگر جایگاه شایسته دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در سطح کشور ذکر کرد.

این مسئول بومی‌گزینی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را یکی از اهداف پیش‌روی این دانشگاه اعلام کرد و از ایجاد شرایط حضور بدون کنکور در این واحد دانشگاهی از بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: حضور داوطلبان کاشانی که امکان تحصیلات دانشگاهی آنان به دلیل اعتقادات مذهبی و فرهنگی خانواده در شهرهای دیگر کشور وجود نداشت با حذف کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان فراهم شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، تحصیلات دانشگاهی در کنار خانواده و محل کار، بومی‌گزینی و تثبیت فرهنگ بومی در دانشگاه و شهرستان، کاهش هزینه‌های تحصیلی، امکان استفاده اقساطی شهریه، امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی برای کارکنان و کارمندان حتی در روزهای پنجشنبه و تعطیل را از جمله مزایای تحصیلات در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برشمرد.

به گفته وی، دانشگاه آزاد کاشان با 27 سال سابقه فعالیت یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان اصفهان است که دارای آزمایشگاه‌های متعدد و مجهزی بوده که علاقمندان به تحصیلات دانشگاهی می‌توانند از خدمات آموزشی در این دانشگاه استفاده کنند.

خوشدل‌مفرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از 15 رشته تحصیلی خود در 12 رشته در مقطع کارشناسی بدون آزمون از بهمن‌ماه سال جاری دانشجو پذیرش می‌کند و شهروندان کاشانی می‌توانند با مراجعه به سایت http://sanjesh.org/ ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز دانشگاهی تنها در سه رشته عمران، معماری و مکانیک به دلیل متقاضی زیاد از طریق آزمون دانشجو پذیرش می‌کند.

خوشدل‌مفرد در ادامه از برگزاری تورهای رایگان ویژه مدیران و دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان کاشان برای بازدید از آزمایشگاه‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبر داد و بیان داشت: تعامل بین این مرکز و آموزش و پرورش نه تنها دانشگاه آزاد را به خانواده‌های کاشانی معرفی می‌کند بلکه به دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های دانشگاهی کمک خواهد کرد.

وی افزود: با اجرای طرح پذیرش دانشجو بدون آزمون، این امکان برای دانشجویان کاشانی و شهرهای شمال استان اصفهان فراهم شده است تا از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برای تحصیلات دانشگاهی خود استفاده کنند.  

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در ادامه از کسب رتبه نخست این مرکز در رشد تحصیلات تکمیلی در استان اصفهان خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از دو رشته ارشد حسابداری و ادبیات به هشت رشته ارشد افزایش یافته است.

به گفته وی، رشته ارشد شیمی، پلیمر و نساجی از جمله رشته‌هایی بوده که طی دو سال گذشته اضافه شده است.

وی با اشاره به رشته‌های ارشد مکانیک و مکاترونیک در سه گرایش در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان یادآور شد: به دلیل عدم رشته مکاترونیک در اکثر دانشگاه‌های کشور، دانشجویانی از اقصی نقاط کشور از تبریز گرفته تا بندرعباس در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان مشغول به تحصیل هستند. 

خوشدل‌مفرد تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مجهز دانشگاه آزاد اسلامی کاشان یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال دانشجویان رشته‌های عمران، مکانیک و معماری از این دانشگاه است.

وی تأکید کرد: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان الف بوده که کمتر دانشگاهی در منطقه دارای چنین جایگاهی است.

این مسئول اظهار داشت: از ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تاکنون بیش از 10 هزار فارغ‌التحصیل داشته‌ایم که تعداد زیادی از آنها در حال حاضر به عنوان مدیران شهرستان کاشان و شهرستان‌های دیگر کشور مشغول به ارائه خدمت هستند.

به گفته وی، سال گذشته نزدیک به 250 نفر از دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه در مقطع ارشد دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند که این تعداد نیمی از فارغ‌التحصیلان سال گذشته این دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با 125 نفر عضو هیئت علمی در رشته‌های فنی و مهندسی و نزدیک به 7 هزار نفر دانشجو، به لحاظ تعداد دانشجو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های شهرستان کاشان است.

انتهای پیام/2406/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول