اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

قرائت‌های انحرافی از دین مردم را دچار کج‌روی در تحلیل سیاسی می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: کسانی که فجایع وحشتناکی را علیه اهل بیت مرتکب شدند و به جنگ با فرزندان رسول خدا برخاستند، خارج از دنیای اسلام نبودند، بلکه مردمی بودند که از مسیر ولایت و امامت منحرف شده بودند.

قرائت‌های انحرافی از دین مردم را دچار کج‌روی در تحلیل سیاسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی شب گذشته در همایش بصیرت عاشورایی افزود: ریشه همه ظلم‌ها و فجایع در تاریخ اسلام کج‌فهمی مردم از دین بود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که عامل اصلی همه فجایعی که در دو قرن اول صدر اسلام رخ داد مردم بی‌بصیرت بودند، افزود: اگر مردم دینشان را از منبع وحی می‌گرفتند هیچگاه به خطا نمی‌رفتند، اما دشمن موفق شد قرائت‎های انحرافی از دین را به مردم تحمیل و آن‌ها را دچار تردید کند.

وی با تاکید بر این‌که اگر بینش و تحلیل سیاسی مردم با دین آمیخته نباشد، مردم در مقابل کج‌روی‌ها و انحرافات نمی‌توانند به تکلیف خود عمل کنند، اظهار کرد: اگر تحلیل‌های سیاسی از منبع دین اخذ شود تحریف صورت نمی‎گیرد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: معاویه زمانی بر مردم مسلط شد که توانست قرائت‌های انحرافی از دین در جامعه ارائه کند و فعالیت اصلی معاویه در بین مسلمان‌ها ایجاد همین قرائت‌های ناصحیح بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: معاویه در درجه اول نوعی از تحلیل سیاسی را بین مردم توسعه داد که محور آن زور و زورمندی بود. مردم هم این بینش را پذیرفتند و در نتیجه بینش سیاسی متکی بر جدایی دین از سیاست بین آنان رواج یافت چنان که در دوران ما نیز همین بینش با شعار دموکراسی بین ملت‌ها تبلیغ و ترویج می‌شود.

وی افزود: وقتی بینش و تحلیل سیاسی مردم از دین فاصله بگیرد انحراف به وجود می‌آید که نتیجه آن حاکمیت شیطان و فتنه بر عموم مردم است.

وی با اشاره بر آن‌که معاویه در ادامه فعالیت‎های خود، قرائت‌های انحرافی از دین را در جامعه ترویج کرد، افزود: جعل حدیث از جمله این ترفندهای معاویه بود. زمانی هم که مردم دچار قرائت‌های انحرافی شوند، تحلیل‎های سیاسی‎شان از دین فاصله می‌گیرد. در نتیجه اهل بیت دچار مظلومیت شده و فاجعه کربلا پیش می‌آید.

علم‌الهدی تاکید کرد: در حال حاضر هم در فتنه‌گری‌هایی که به وسیله برخی جریان‌های لائیک صورت می‎گیرد باز همین دو توطئه یعنی ارائه قرائت‌های انحرافی و جدایی تحلیل‌های سیاسی از دین در جریان است.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق در جامعه رخ دهد باز تاریخ صدر اسلام تکرار می‌شود و ما شاهد تاخت و تاز یزیدها و شمرها خواهیم بود و جریان ولایت و حق منزوی می‌شود.

مراسم بصیرت عاشورایی، به مدت 10 شب در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد با اجرای نمایش‎های آیینی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/70005/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول