اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بینش سیاسی باید از منابع دینی دریافت شود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید بینش سیاسی خود را از منابع دینی دریافت کنیم در غیر این‌صورت جدایی سیاست از دین مطرح می‌شود و مردم منحرف می‌شوند.

بینش سیاسی باید از منابع دینی دریافت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم بصیرت عاشورایی در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) در مشهد، اظهار کرد: در کنار تمام برنامه‌های احساسی و عاطفی در ایام عزاداری ابا عبدالله‌الحسین(ع) اجرا می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بصیرت و شناخت یک نکته بسیار حائز اهمیت به‌شمار می‌رود و آن علت افزایش این فجایع در بدنه اسلام است.

وی افزود: مظلومیت جانکاه پیامبر و اهل‌البیت(ع) در چندین سال متمادی از جمله فجایعی است که در بدنه تاریخ اسلام رخ داد و در عنودترین ملت‌ها نیز سابقه نداشته است.

علم‌الهدی ادامه داد: در زندگی سیاسی و اجتماعی امت اسلامی بسیاری از فتوحات و توسعه قلمروهای اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) در درون امپراطوری‌ها صورت گرفت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آیا گشایش و توسعه‌ای که در قلمرو مسلمانان پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) انجام گرفت در راستای اهداف اسلام و پیامبر (ص) بود به حق بود یا به ناحق مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: زیرا جریان لشکرکشی مسلمانان در بلاد مختلف در راستای مجاهدت‌های اسلامی و نصرت الهی نبود بلکه در راستای اجرای خط امپریالیستی،امپراطوری و به دنبال انحراف رهبری از خط امامت اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: مظلومیت‌های اهل البیت (ع) و سرکوبی آنان با وجود اینکه توسط مجریان فاسق و فاجر انجام شد اما مسئولان عملیاتی و اجرایی از بین مردم عادی بود.

علم‌الهدی یادآور شد: لشکر عمر سعد از مردم عادی و معمولی کوفه تشکیل شد و توانستند فجایع عاشورا را انجام دهند بنابراین این امر بسیار حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عناصر قدرت‌طلب برای ادامه حکومت خود و از بین بردن تبار پیامبر اسلام (ص) با مکر بر مردم مسلط شدند.

وی ادامه داد: باید ریشه فلسفه سیاسی موضوعات را درک کرد و علت اصلی بی‌تفاوتی امت اسلامی در برابر فجایعی که بر اهل البیت (ع) گذشت را مورد بررسی قرار داد.

علم‌الهدی تصریح کرد: دلیل اصلی بی‌تفاوتی مردم نسبت به فجایع انجام شده را می‌توان کج‌فهمی از دین دانست زیرا اگر مردم دین را درست‌ می‌شناختند و از یک منبع متصل به مقام ولایت و با سند می‌پذیرفتند ،قرائت‌های انحرافی از دین هیچ‌گاه نمی‌توانست مردم را منحرف کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمنان اسلام با استفاده از قرائت‌های منحرف از دین مردم را نسبت به پیامبر اسلام (ص) و اهل البیت(ع) بی‌تفاوت ساختند و آنان را بیش از پیش تحریک می کردند.

وی گفت: قرائت‌های منحرف از دین می‌تواند به عنوان ویروسی مخرب و فوق‌العاده مهلک آحاد مردم جوامع اسلامی را نسبت به موضوعات اساسی اسلام بی‌تفاوت و ساقط سازد.

علم الهدی تصریح کرد: اگر بینش‌های سیاسی مردم آمیخته به دین نباشد یقینا این مردم در مقابل انحرافات، کج‌روی‌ها و ظلم‌ها نمی‌تواند تکلیف اصلی خود را تشخیص دهند باید مردم سیاست و بینش سیاسی خود را از منابع دینی دریافت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز جریان‌های لاییک به دنبال ترویج و تلقین قرائت‌های منحرف از دین در بین جوانان است و اگر این هدف دشمن محقق شود کشور محل تاخت و تازها قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دو عامل،بینش سیاسی غیر دینی و قرائت‌ها انحرافی از دین سبب شد اهل البیت (ع) با مظالمی فجیع روبه‌رو شوند.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول