اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه گلستان:

بصیر سیاسی راه خود را با منویات مقام معظم رهبری منطبق می‎کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان با بیان اینکه شاخص بصیرت، ولی فقیه زمان است گفت: بصیر سیاسی راه خود را با منویات مقام معظم رهبری منطبق می‎کند.

بصیر سیاسی راه خود را با منویات مقام معظم رهبری منطبق می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، حجت‎الاسلام مصطفی ملکی در نشست مدیران مدارس علمیه استان که از سوی مدرسه علمیه امام باقر (ع) بندرگز برگزار شده بود با اشاره به شاخصه‎های مهم اصحاب امام حسین(ع) اظهار داشت: به طور قطع و یقین بصیرت مهمترین شاخصه اصحاب امام (ع) بوده و اباعبدالله‌الحسین(ع) نیز در توصیف اصحابش فرموده است "من از اصحاب خود بهتر و نیکوکارتر سراغ ندارم".

وی با اشاره به فتنه 88، ابراز داشت: همه ما باید از حوادث فتنه 88 عبرت گرفته و آن را چراغ هدایتی برای خود قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان خاطرنشان کرد: اشخاصی که در این فتنه در حمایت از رهبر معظم انقلاب ایستاده و جانانه دفاع کردند، بصیرت خود را نشان داده و به همه فهماندند که زاویه‎ای با این انقلاب و رهبری ندارند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان افزود: بصیرت می‎تواند به عنوان چراغ راه برای ما بوده و ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: بصیرت از سه زاویه اخلاقی، اعتقادی و سیاسی قابل بحث و گفتگو است و کسانی در این فتنه نمره قبولی گرفتند که این سه زاویه را رعایت کردند.

ملکی با بیان مشخصه‎های بصیر اعتقادی، گفت: بصیر اعتقادی کسی است که اعتقادات خود را بر مبنای حوزه‎های علمیه پیاده کرده و از رهبری و مراجع عظام تقلید تبعیت کند.

شاخص بصیرت، ولی‌فقیه زمان است

وی با بیان اینکه شاخص بصیرت، ولی‌فقیه زمان است، اظهار داشت: به اشخاصی بصیر سیاسی اطلاق می‎شود که راه خود را منطبق با منویات مقام معظم رهبری بپیمایند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به گروه‎های انحرافی بیان داشت: متأسفانه برخی از گروه‎های انحرافی با بیان مطالبی به دنبال تضعیف حوزه‎های علمیه و مراجع عظام تقلید بوده که باید با شناخت آنان مباحث را برای مردم و جامعه روشن ساخت.

این استاد حوزه ادامه داد: اشخاصی که اعتقادات مذهبی مردم را نشانه رفته و به دنبال سوءاستفاده هستند بدانند که راه خود را گم کرده و به بیراهه رفته‎اند.

ملکی تأکید کرد: همه باید سلایق و نظرات خود را منطبق با رهبر معظم انقلاب مطابقت داده و توجیهاتی که باعث انحراف در راه می‎شود را کنار بگذارند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در رابطه با بصیرت، ابراز داشت: بصیر کسی است که بشنود و تفکر کند.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول