اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس خبر داد

ارائه پیش‏نویس طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی‌ از ارائه پیش‏نویس طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد.

ارائه پیش‏نویس طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، کاظم جلالی در نشستی اقتصادی با اشاره به حجم نقدینگی در داخل کشور نیز گفت: در حال حاضر، در فضایی قرار داریم که حجم نقدینگی بالغ بر 402 هزار میلیارد تومان است و این حجم نقدینگی می‏تواند به یک فرصت برای ایجاد فضای امن سرمایه‏گذاری تبدیل شود.

جلالی ادامه داد: کسی نباید مبارزه با جرایم اقتصادی را مخالفت با اساس سرمایه‏گذاری و سرمایه‏گذاران تلقی کند؛ بلکه در بیانات رهبری به صراحت مشاهده کردیم که سرمایه‏گذاری برای اشتغال و تولید ملی را باید به عنوان عمل پسندیده تلقی کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این حرکت با مشارکت مرکز پژوهش‏های مجلس و پلیس، شروع کار بزرگی برای مبارزه با جرایم اقتصادی باشد و بتوانیم با افرادی که با اختلال و انحراف در سرمایه‏گذاری موجب بدنامی سایر سرمایه‏گذاران می‏شوند ،برخورد کرده و فضای مناسب برای ایجاد اشتغال و تولید را فراهم آوریم.

مسئولان می‏گویند عمده معوقات بانکی در دست 300 نفر است

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه بسیاری از اتفاقاتی که اخیراً در فضای اقتصادی کشور رخ داده توسط سیستم بانکی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود چه مشکلی در سیستم بانکی وجود دارد که این اتفاقات رخ می‏دهد.

جلالی با اشاره به اینکه امیدواریم با طراحی و اجرای دقیق قوانین دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، از ارائه پیش‏نویس طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد.

وی گفت: امیدواریم بعد از بررسی لازم در کمیسیون‏های تخصصی و سپس در صحن علنی مجلس، سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی تأسیس شود.

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی‌ به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: مسئولان اعلام می‏کنند عمده معوقات بانکی در دست 300 نفر است؛ با بررسی و شفاف‏سازی این معوقات و همچنین برخورد دستگاه قضا می‏توانیم این اموال که مال مردم هستند را برگردانیم و آن را در اختیار صنعتگ‏ران و تولید قرار دهیم.

انتهای پیام/2249/ی 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول