اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان مطرح کرد

حمایت سپاه از معابر کولبری قانونمند‌/ تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در کردستان‌

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس از معابر کوله‌بری در مرزهای استان به عنوان کانال تامین معیشت مرزنشینان نام برد و گفت: سپاه بیت‌المقدس از معابر مرزی کولبری قانونمند حمایت می‌کند.

حمایت سپاه از معابر کولبری قانونمند‌/ تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در کردستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی در دومین جلسه هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقش این معابر در کاهش میزان تلفات جانی افراد غیر نظامی که در مرز برای امرار معاش فعالیت می‌کنند بسیار چشمگیر است.

وی افزود: وجود معابر کولبری میزان تلفات جانی کول ‌بران مرزنشین را به صفر رسانده و بسته شدن این معابر در شرایطی که زمینه‌ای برای جایگزین کردن امرار معاش نباشد به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه سپاه با بسته شدن این معابر کاملا مخالف است، تصریح کرد:‌ برخی‌ها به غلط تلاش برای بسته‌شدن این معابر را با وجود مخالفت‌های آشکاری که از سوی سپاه با این مهم می‌شود، به این نهاد نسبت می‌دهند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان تصریح کرد:‌ سپاه اصلا موافق بسته شدن بازارچه‌‌های کول‌بری نبوده و از ایجاد معابر مرزی کولبری قانونمند حمایت می‌کند و آن را منبع درآمد مرزنشینان به شمار می‌آورد.

وی دفاع نمایندگان مجلس از معابر کول‌بری را دفاع از حق مردم استان دانست و اضافه کرد:‌ اگر معابر کول‌بری در مرزها بسته شود قطعا شاهد افزایش آمار تلفات جانی و معلولیت‌های جسمی افراد غیرنظامی به دلیل تردد غیرمجاز در میادین مین زمان جنگ در نقاط صفر مرزی خواهیم بود.

وی افزود:‌ مسئولان استان بدون توجه به تبعات آن دستور بسته شدن معابر کول‌بری را می‌دهند و این در حالی است که فکری اساسی برای اشتغال کوله‌بران نمی‌شود.

سردار رجبی افزود:‌ دولت تا زمانی که جایگزین بهتری به‌ جای معابر کول‌بری قانونمند در مرزها نداشته باشد نباید به بسته‌شدن این معابر فکر کند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح حریم مرز و اهمیت آن در ارتقا سطح امنیت مرزهای استان اظهار کرد:‌ متأسفانه اجرای طرح حریم مرز به دلیل نداشتن اعتبارات لازم به کندی صورت می‌گیرد.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس، اعتبارات اندک مرزهای کردستان را با توجه به گستردگی آن سامان نمی‌بخشد و نیاز است نمایندگان مجلس در این راستا با جدیت هرچه تمام‌تر از طریق مرکز اقدام کنند.

سردار رجبی افزود: مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در کنار اینکه به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارند در کمیسیون‌های مختلف نیز عضو بوده و می‌توانند از این ظرفیت برای تأمین اعتبارات لازم به منظور اجرای کامل طرح حریم مرزی استفاده کنند.

تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در کردستان

سردار رجبی در ادامه به تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی به منظور حمایت از اقتصاد خانواده‌ها در این استان اشاره کرد و افزود: در قالب این قرارگاه، تسهیلات بدون بهره به افرادی که بستر ایجاد مشاغل زودبازده در خانه و یا محل خود فراهم کنند، اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه با توجه به شرایط موجود و وضعیت اقتصاد مردم این استان وارد این فاز شده است، بیان داشت: فعال‌کردن 237 واحد تولیدی با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از حرکت‌های قابل‌ توجه قرارگاه جهاد اقتصادی در استان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه بیت‌المقدس با شعار "هر خانه یک کارخانه" با پرداخت تسهیلات از طرح‌ها و تولیداتی که به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند حمایت و آنها را در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می‌دهد.

به گفته رجبی، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، کمک به اجرای طرح‌های اشتغالزایی در سطح روستاها، حمایت مادی و معنوی از طرح‌های موفق تولیدات بومی در مناطق محروم و تشکیل شبکه بزرگ بسیج اقتصادی از مهم‌ترین اهداف ایجاد قرارگاه جهادی در استان است.

وی اضافه کرد: اصل مردمی کردن اقتصاد، ممنوعیت مطلق تصدی‌گری توسط سازمان، فراگیرکردن جهاد اقتصادی و فعال‌کردن مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اصل عدالت در واگذاری تهسیلات، هموارکردن راه فعالیت‌های اقتصادی و نظارت کنترل از مهم‌ترین اصولی است که قرارگاه جهاد اقتصادی در استان دنبال می‌کند.

به گفته فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر، در قالب اجرای این طرح برگزاری تشکیلات جهاد اقتصادی در استان و شهرستان‌ها در جلسات به صورت هفتگی توسعه و بحث گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین جامعه توسط شبکه عظیم بسیج آغاز می‌شود.

رجبی در پایان برگزاری این جلسات هم‌اندیشی را ارزشمند برای بیان و رفع مشکلات مردم و ارائه راه‌کارهای مناسب در راستای توسعه استان دانست و اظهار کرد: برگزاری این جلسات به صورت فصلی و با محوریت آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات استان بوده و به یقین خروجی مثبت آن نمود عینی خواهد یافت.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول