اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

بهره‎برداری از 53 کلاس درس در دهه مبارک فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دهه مبارک فجر امسال 53 کلاس درس در سطح استان بوشهر به بهره‎برداری می‌رسد.

بهره‎برداری از 53 کلاس درس در دهه مبارک فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: 46 کلاس درس نیز تا قبل از تیرماه سال آینده تحویل داده می‎شود، ضمن اینکه در نیمسال ابتدایی امسال 142 کلاس درس به بهره‏برداری رسیده است.

وی افزود: هم اکنون هشت هزار و 735 کلاس درس در استان بوشهر وجود دارد که یکهزار 381 کلاس تخریبی هستند و خیرین مدرسه‎ساز برای نوسازی اقدام کرده‎اند اما کافی نیست و به کمک همه دستگاه‎ها نیاز داریم.

رضایی با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در این زمینه اضافه کرد: امروز هوشمندسازی مدارس یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش است و دستگاه‎های اجرایی باید در این زمینه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه شیوه‎های تدریس گذشته منسوخ شده است، ادامه داد: نیازهای دانش‎آموزان فرق کرده ضمن اینکه رقبای زیادی برای آموزش و پرورش پیدا شده است و اگر بخواهیم آموزش و پرورش را در مدارس به شیوه‎های سنتی اجرا کنیم قادر به پاسخگویی به نیازهای جوانان و نوجوانان نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: هم اکنون یکهزار و 227 کلاس درس در استان بوشهر هوشمند شده است و تا هوشمندسازی همه کلاس‎های درس فاصله زیادی داریم و این مشکل بسیار بزرگی در این عرصه است.

رضایی خاطر نشان کرد: استان‎های دیگر در هوشمندسازی مدارس موفق‎تر عمل کرده‎اند و باید به گونه‎ای عمل کنیم که مدارس برای دانش‎آموزان علاوه بر به روز بودن جذابیت لازم نیز برای آنان داشته باشد.

وی تاکید کرد: تراکم دانش‎آموز در سطح استان بوشهر 22.5 درصد است و این رقم در شهر بوشهر حدود 27 درصد است و بیشترین مشکل در این زمینه در شهر بوشهر و کمترین مشکل را نیز در بندر ریگ داریم.

رضایی افزود: بخشی از مشکلات ما مربوط به شهرک‎های جدید و شهر عالی‌شهر است و طبق بررسی‎ها برای سال تحصیلی آینده باید حداقل چهار مدرسه در این شهر ساخته شود در غیر این صورت امکان انتقال دانش‎آموزان به شهر بوشهر را نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 650 نمازخانه در مدارس داریم و با کمبود 450 نمازخانه مواجه هستیم و برای خرید میز و نیمکت به یک میلیارد و 250 میلیون تومان نیاز داریم.

وی بیان کرد: سهم دولت در پروژه‎های خیرساز در استان بوشهر یک میلیارد و 800 میلیون تومان است که امیدواریم با تامین این اعتبارات زمینه ترغیب بیشتر خیرین برای مشارکت در اجرای پروژه‎های مدرسه‎سازی فراهم شود.

انتهای پیام/66007/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول