اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

هوشمند‌سازی کلاس‌های درس پایه ششم ابتدایی قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از هوشمند‌سازی کلاس‌های درس پایه ششم ابتدایی قم خبر داد.

هوشمند‌سازی کلاس‌های درس پایه ششم ابتدایی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری در گردهمایی فرهنگیان استان قم بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در ارتباط با بهبود وضعیت آموزشی کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یک سال پیش در چنین روزی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، عنوان کرد: اگر بخواهیم به صورت شناسنامه‌ای فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش قم را بررسی کنیم 205 هزار و 859 دانش‌آموز در یک هزار و پنج مدرسه استان به تحصیل مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت 7 هزار و 780 کلاس درس و 14 هزار و 247 نفر پرسنل در آموزش و پرورش قم ادامه داد: از میان دانش‌آموزان و پرسنل یک هزار و 665 ایثارگر داریم که از این میان 960 شهید و بقیه هم از جانبازان و آزادگان سرافراز میهن اسلامی ایران هستند.

امین‌جعفری تعداد مدارس غیر دولتی را 135 مدرسه با 12 هزار و 427 دانش‌آموز دانست و گفت: این تعداد دانش‌آموز در 716 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند، همچنین در استان قم یک هزار و 627 دانش‌آموز در 20 مدرسه استثنایی و پنج مرکز اختلالات یادگیری مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 24 هزار دانش‌آموز افغانی در قم

وی از تحصیل 24 هزار دانش‌آموز از اتباع افغانی در قم خبر داد و در ارتباط با سایر اتباع خارجی اظهار کرد: اتباع خارجی در 9 مدرسه و با محتوای آموزشی مربوط به کشور خود در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه قم را در زمینه اجرای طرح آموزشی جدید وزارت آموزش و پرورش موفق دانست و گفت: ما امسال موفق به برگزاری کلاس‌های پایه ششم ابتدایی با حضور گسترده دانش‌آموزان شدیم.

امین‌جعفری با بیان اینکه امسال بالغ بر 38 هزار دانش‌آموز به آمار دانش‌آموزان ابتدایی استان اضافه شد اذعان کرد: این تعداد مربوط به پایه اولی‌ها و همچنین دانش‌آموزان پایه ششم است.

وی با اشاره به ضرورت تجهیز کلاس‌های درس به شبکه‌های هوشمند اظهار داشت: از جمله اقدامات موثری که در سال جاری توسط آموزش و پرورش استان و با کمک مدارس و اولیا انجام شد هوشمند‌سازی کلاس‌های پایه ششم ابتدایی بود.

انتهای پیام/2258/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول