اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبر داد

راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه در شرکت توزیع برق مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه در شرکت توزیع برق مازندران خبر داد.

راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه در شرکت توزیع برق مازندران

منوچهر جعفری امروز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در ساری ابراز داشت: مشترکان حوزه توزیع برق مازندران می‌توانند اطلاعات تکمیلی خود را برای ثبت در سیستم جامع خدمات مشترکان ارسال و از آخرین وضعیت اشتراک خود شامل آخرین میزان بدهی و آخرین قرائت انجام شده با خبر شوند.

وی یادآور شد: در قدم اول برای شروع کار نیاز است مشترکان برق شماره تلفن همراه خود را در سیستم جامع مشترکان ثبت و رمز یارانه مندرج در قبض برق خود را به شماره 10009121 پیامک کنند همچنین امکانات دریافت اطلاعات از مشترکان نیز فراهم شده پس باید مشترک اطلاعات خواسته شده خویش را به شماره 10009121 پیامک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اطلاعات مورد نیاز مشترکان را شامل طرح جمع‌آوری شماره همراه، کدملی، کدپستی، آدرس الکترونیکی و طرح جمع‌آوری قرائت بیان کرد و افزود: برای این کار نیاز است که مشترکان رمز رایانه مندرج در قبض برق را به شماره 10009121 پیامک کنند و برای جمع‌آوری کد ملی هم رمز رایانه حرف فارسی و انگلیسی (M) را از چپ به راست به شماره پیام کوتاه شرکت ارسال کرده و در طرح جمع‌آوری کدپستی نیز مشترکان باید کد پستی منزل خود را طبق دو روش انتخابی کد پستی رمز رایانه حرف فارسی و انگلیسی ( B و P ) از چپ به راست به شماره پیام کوتاه شرکت ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در طرح جمع‌آوری آدرس الکترونیکی نیز مشترکان باید ایمیل خود را به شماره پیام کوتاه شرکت ارسال و در طرح جمع‌آوری قرائت هم در صورتی که مامور قرائت کنتور برق به محل مراجعه کنند ولی قادر به قرائت کنتور نباشد برگه اعلام قرائت را به اطلاع مشترک در محل قرار می‌دهند تا مشترک پس از مشاهده برگه اعلام قرائت را جهت اطلاع مشترک در محل قرار می‌دهد تا مشترک پس از مشاهده برگه و تا موعد مقرر در برگه قرائت کنتور خود را جهت صدور قبض به امورهای توزیع برق اعلام کرده و در این طرح امکان اعلام قرائت کنتور برق بدون مراجعه حضوری مشترک به ادارات برق فراهم شده است.

به گفته جعفری، با این روش مشترکان در هر لحظه می‌توانند از میزان آخرین بدهی بابت مصرف انرژی برق خود با خبر شوند و شناسه قبض و پرداخت قبض خود را دریافت کند مشروط به اینکه رمز رایانه ب یا B را به شماره سامانه پیام کوتاه این شرکت ارسال کنند، همچنین مشترکان حوزه توزیع برق مازندران می‌توانند با ارسال شماره بدنه کنتور D به سامانه پیام کوتاه شرکت از میزان آخرین بدهی بابت مصرف انرژی خود باخبر شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: در 9 ماهه سال جاری 114 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 143 کیلومتر شبکه فشار ضعیف در حوزه توزیع برق مازندران احداث شده است.

جعفری با بیان اینکه طول خطوط شبکه فشار متوسط به 9 هزار و 972 کیلومتر و طول خطوط شبکه فشار ضعیف به 13 هزار و 648 کیلومتر رسیده است، بیان داشت: در مجموع طول خطوط شبکه‌های توزیع برق مازندران به 23 هزار و 620 کیلومتر رسیده است.

وی از نصب 845 دستگاه پست توزیع در 9 ماهه سال جاری خبر داد و بیان داشت: تعداد پست‌های توزیع برق مازندران به 23 هزار و 272 دستگاه رسیده است که از این تعداد 22 هزار و 579 دستگاه پست هوایی و 693 دستگاه پست زمینی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ظرفیت پست‌های توزیع برق مازندران را 3 میلیون و 98 هزار و 614 کیلوولت آمپر اعلام کرد و گفت: در 9 ماهه سال جاری 845 دستگاه پست زمینی و هوایی با ظرفیت 89 هزار و 641 کیلوولت آمپر در نقاط مختلف استان نصب شده است.

جعفری شمار مشترکان این شرکت را در ابتدای سال جاری یک میلیون و 19 هزار و 778 مشترک برشمرد و بیان داشت: طی 9 ماهه گذشته 42 هزار و 671 مشترک به تعداد مشترکان این شرکت افزوده شده و در حال حاضر تعداد مشترکان حوزه مدیریت این شرکت به یک میلیون و 62 هزار و 449 مشترک رسیده که از این تعداد 636 هزار و 840 مشترک عادی شهری و 414 هزار و 704 مشترک عادی روستایی و 10 هزار و 905 مشترک مصارف سنگین هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت 4 میلیارد و 19 میلیون و 873 هزار و 606 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق به شبکه توزیع تحویل شده و 3 میلیارد و 352 میلیون و 317 هزار و 341 میلیون کیلووات ساعت مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تعداد این پست‌های توزیع حوزه توزیع برق مازندران را 53 دستگاه و تعداد ترانس‌های موجود آن را 89 دستگاه با ظرفیت 2 هزار و 417 مگاولت آمپر دانست و افزود: 372 دستگاه فیدر 20 کیلوولت با میانگین بار 56/3 مگاولت در حوزه توزیع برق مازندران قرار دارند.

انتهای پیام/86006/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول