اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور 2 برق همدان خبر داد

شناسایی 2628 ساختمان واقع در حریم شبکه‌های توزیع برق

خبرگزاری فارس: مدیر امور 2 برق همدان با اشاره به شناسایی 106 نقطه خطرآفرین در معابر عمومی همدان گفت: برای جلوگیری از برق‌گرفتگی، 2 هزار و 628 مورد ساختمان واقع در حریم شبکه‌های توزیع برق شناسایی و اخطاریه گرفتند.

شناسایی 2628 ساختمان واقع در حریم شبکه‌های توزیع برق

ایرج صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در راستای اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در زمینه کاهش تلفات و جلوگیری از سرقت اقدامات خوبی توسط امور 2 برق همدان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و مزایای آن افزود: در شهرک فرهنگیان به میزان هفت کیلومتر، در روستای سنگستان و یکانه نیز هر یک به میزان 2.5 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیر امور 2 برق همدان بیان داشت: تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و اصلاح شبکه فشار ضعیف در مناطق حصار امام و حصار راه علی‌آباد نیز به میزان 5.5 کیلومتر در راستای کاهش تلفات، اتفاقات و سرقت از دیگر اقدامات امور 2 برق همدان به شمار می‌رود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اصلاح ولتاژ مشترکین تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون برای اصلاح ضعف ولتاژ و جلوگیری از خسارت به تأسیسات برقی مشترکان به مقدار 180 دستگاه ارت در شبکه فشار ضعیف احداث شد.

صابری یادآور شد: در راستای رفع ضعف ولتاژ منطقه و تعدیل بار پست‌های مجاور در منطقه شهرک ولیعصر نیز یک دستگاه پست هوایی در این منطقه احداث شده است.

*اصلاح شبکه فشار ضعیف فرسوده و کاهش تلفات از اهداف توزیع برق

وی اصلاح شبکه فشار ضعیف فرسوده با کابل خودنگهدار را از مهمترین برنامه‌های شرکت توزیع برق در زمینه رفع ضعف ولتاژ و کاهش تلفات خواند و ابراز داشت: 31 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف فرسوده در منطقه خضر و هشت کیلومتر نیز کابل سرویس مشترکان در این منطقه اصلاح شد.

مدیر امور 2 برق همدان اضافه کرد: احداث هفت دستگاه پست هوایی در منطقه خضر و کوچه صدوقی، احداث 200 متر شبکه 20 کیلوولت با کابل خودنگهدار و نصب یک دستگاه ترانس 315 کیلوولت آمپر در دیزج نیز در راستای رفع ضعف ولتاژ منطقه و تعدیل بار پست‌های مجاور انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد امور 2 برق همدان در مورد مسکن مهر خاطر نشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به احداث 50 متر شبکه 20 کیلوولت، یک دستگاه پست 315 کیلوولت آمپر و 210 متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار به صورت دومداره در مسکن مهر پشت امید اکباتان اشاره کرد.

صابری کاهش تلفات را مهمترین رویکرد شرکت توزیع برق دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون اصلاح کابل سرویس مشترکان در منطقه شهرک ولیعصر و حصار امام به میزان 9 کیلومتر، اصلاح لوازم اندازه‌گیری مشترکان در منطقه شهرک ولیعصر به تعداد 200 دستگاه و اصلاح شبکه فشار ضعیف به میزان 6.5 کیلومتر در مناطقی که شبکه به سرقت رفته از برنامه‌های اجرایی ما در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از برق‌گرفتگی 2 هزار و 628 مورد ساختمان واقع در حریم شبکه‌های توزیع برق شناسایی شده‌اند که برای آنان اخطاریه رفع تجاوز از حریم تأسیسات برق ابلاغ شده است.

*شناسایی 106 نقطه خطرآفرین و پایه واقع در معابر عمومی در معرض برخورد وسایل نقلیه

مدیر امور 2 برق همدان از شناسایی 106 نقطه خطرآفرین و پایه واقع در معابر عمومی در معرض برخورد وسایل نقلیه خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای اصلاح شبکه و رفع خطر در این نقاط صورت خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: رفع حریم 27 دستگاه ساختمان با هزینه متقاضی، نصب 5 هزار دستگاه کنتور تک‌فاز و 170 دستگاه کنتور سه فاز برای مشترکان جدید، نصب 90 دستگاه چراغ در منطقه خضر برای تأمین روشنایی از دیگر اقدامات امور 2 برق همدان به شمار می‌رود.

صابری تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های اجرایی ما می‌توان به نصب 95 دستگاه ارت فشار ضعیف و اصلاح و بهینه 16 دستگاه پست هوایی و فیدرهای فشار ضعیف آن در منطقه خضر برای اصلاح ولتاژ مشترکان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: یک دستگاه پست هوایی 315 کیلوولت آمپر در ابتدای روستای گراچغا برای تأمین برق متقاضیان جدید منطقه و تعدیل بار ترانس مجاور آن و یک دستگاه پست هوایی 50 کیلوولت آمپر در تقاطع بهشت برای تأمین روشنایی تقاطع غیر همسطح بهشت نصب شده است.

مدیر امور 2 برق همدان در پایان سخنانش از جابجایی 400 متر شبکه 20 کیلوولت هوایی در تقاطع بهشت برای احداث تقاطع غیر همسطح خبر داد و خاطرنشان کرد: رفع حریم 200 متر خط 20 کیلوولت خیابان اراک برای رفع خطر برق‌گرفتگی از دیگر اقدامات امور 2 برق همدان از ابتدای سال تاکنون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول