اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم خبر داد

افزایش 40 درصدی کشت پنبه در جهرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم از افزایش 40 درصدی کشت پنبه از سطح 100 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

افزایش 40 درصدی کشت پنبه در جهرم

جلال بهجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: در سال زراعی جاری 100 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته که 40 هکتار آن به صورت کشت مستقیم بوده است.

وی از برداشت پنبه در این شهرستان خبر داد و افزود: 25 هکتار سطح زیر کشت پنبه در جهرم افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 300 تن پنبه از این مزارع برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته باشد، تصریح کرد: تمام پنبه کشت شده در سطح این شهرستان متعلق به مزارع بخش کردیان بوده و با توجه به نیاز آبی کم محصول پنبه و مقاومت آن به شوری امیدواریم در سال‌های آینده شاهد افزایش بیش از پیش سطح زیر کشت این محصول در منطقه باشیم.

به گزارش فارس، اشتغال‌زایی، تامین مواد اولیه صنایع نساجی و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی و سایر صنایع وابسته همچنین قرار گرفتن در تناوب با گندم، از جمله صرفه‌های اقتصادی کشت پنبه در کشور است.

سطح کشت پنبه در 10  سال اخیر کاهش داشته و در سال 85  به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

در عین حال از زمان تغییر مدیریت در اداره کل پنبه و دانه‌های روغنی سطح سطح زیر کشت این محصول در سال جاری 10 هزار هکتار افزایش یافته است.

با توجه به روند متغیر کشت پنبه در چند سال اخیر در کشور لزوم حمایت مسئولان به ویژه متولیان امر کشاورزی از پنبه‌کاران احساس می‌شود.

انتهای پیام/2448/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول