اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

سند الگوی کشت پنبه گلستان تصویب نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه پنبه محصول استراتژیک استان قلمداد می‎شود، ولی تاکنون سند الگوی کشت پنبه مورد تصویب قرار نگرفته است.

سند الگوی کشت پنبه گلستان تصویب نشده است

سیدنصیر سیدمحمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سند الگوی کشت، نقش موثری در بهره‎وری سایر محصولات کشاورزی استان دارد البته این سند مدتی است به نهاد رئیس جمهوری پیشنهاد شده، ولی تاکنون تصویب و ابلاغ نشده است.

وی بازخرید پرسنل شیلات در بخش خاویاری و پره صیادی را از دیگر انتظارات خواند و بیان داشت: با توجه به مکاتبات صورت گرفته از ناحیه سازمان و شیلات استان به مرکز تاکنون اعتباری بابت این موضوع به استان ابلاغ نشده است.

باید صید ماهیان خاویاری از عنوان غیرمجاز به قاچاق تبدیل شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه باید صید ماهیان خاویاری از عنوان غیرمجاز به قاچاق تبدیل شود یادآور شد: پیگیری‎های زیادی تا به حال در این زمینه صورت گرفته، اما هنوز به نتیجه نرسیده‎ایم.

سیدمحمدی همچنین دریافت مجوز زیست‌محیطی برای سایت میگوی گمیشان را از دیگر انتظارات بخش کشاورزی استان برشمرد.

باید با افزایش اعتبارات، بیمه محصولات کشاورزی اجباری شود

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا بیمه محصولات کشاورزی اجباری شود خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پوشش بیمه‎ای محصولات کشاورزی در پشتیبانی از کشاورزان و کاهش دامنه ریسک و ایجاد بستر مناسب سرمایه‎گذاری باید ترتیبی اتخاذ شود تا با افزایش اعتبارات، بیمه محصولات کشاورزی اجباری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص دامداری کوچک روستایی ابراز داشت: تاکیدات رئیس‌جمهور و همچنین سیاست‌گذاری‎ها و اولویت بخش کشاورزی در توسعه این گونه دامداری‎ها بوده است، اما در حال حاضر مشکلات ایجاد شده از ناحیه محیط زیست باعث عدم توسعه این دامداری‎ها شده است.

قانون انتزاع بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی هنوز به نتیجه نرسید

سیدمحمدی با اشاره به قانون انتزاع گفت: قانون انتزاع بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی مدتی است که مطرح ولی متاسفانه هنوز منتج به نتیجه نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به مطرح بودن اعتبارات بانک کشاورزی که یک بانک تخصصی در توسعه بخش کشاورزی است پیشنهاد می‎شود رئیس بانک کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی تعیین شود.

با حمایت قانونی مجلس، خرید زهر از زنبورداران داخلی تامین شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به خرید زهر از زنبورداران تاکید کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در بحث دارو از سم وارداتی زنبور عسل در راستای مواد اولیه صنایع دارویی استفاده می‎شود پیشنهاد داریم تا با حمایت قانونی مجلس، زهر مذکور از زنبورداران داخلی تامین شود که هم باعث رونق صنعت زنبورداری و هم جلوگیری از خروج ارز از کشور می‎شود.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول