اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهلت 10 روزه استاندار مرکزی به فرمانداران

پروژه‌های کشاورزی استان مرکزی ‌تعیین تکلیف شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌های استان که تاکنون موفق به جذب کامل اعتبارات در بخش کشاورزی نشده‌اند موظفند ظرف 10 روز آینده پروژه‌های خود را معرفی و نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند.

پروژه‌های کشاورزی استان مرکزی ‌تعیین تکلیف شود

در سال جاری 91 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت که برخی از دستگاه‌ها تاکنون موفق به جذب کامل اعتبارات نشده‌اند که می‌طلبد ظرف 10 روز آینده پروژه‌های خود را معرفی و نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند.

شعبانی‌فرد افزود: از مجموع 91 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به استان 18 میلیارد تومان اعتبارات جاری و 73 میلیارد تومان اعتبارات سرمایه‌ای است که باید هر چه سریع‌تر جذب شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه دو ماه بیشتر تا پایان سال باقی نمانده است، فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر پروژه‌ها را معرفی و تعیین تکلیف کنند.

استاندار مرکزی همچنین بر ضرروت معرفی طرح‌های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز باید هر چه سریع‌‌تر اعتبارات تخصیصی را تعیین تکلیف کند.

شعبانی‌فرد در ادامه از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار به منظور خرید و یا تعویض 25 دستگاه کمباین خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان باید از فردا با برگزاری جلسات روزانه  عملکرد بانک‌ها را در حوزه  تسهیلات بانکی به متقاضیان پیگیری کند، ادامه داد: پروژه‌های تعریف شده و تصویب شده در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی باید به شعب مرکزی بانک‌های عامل در استان ارسال تا کار بررسی طرح‌ها با سرعت بیشتری دنبال شود.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بخش کشاورزی جز سه استان برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در بیست و ششمین جلسه ستاد اجرای توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی استان مرکزی در حوزه کشاورزی اقدامات بسیار خوبی انجام داده که در این راستا جز سه استان برتر کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: امید می‌رود بتوانیم تا پایان سال با اقدامات مثبتی که در حوزه اعتبارات انجام می‌دهیم به مقام اول در کشور دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: از مجموع 91 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات سال جاری 20 طرح با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است که بانک‌ها باید بکوشند با توجه به فرصت باقی مانده زمینه پرداخت این اعتبارات را به متقاضیان فراهم سازند.

عباس مظفری اظهار داشت: همچنین 35 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات سال 90 در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار گرفته شده که این صندوق نیز باید در فرصت باقی مانده نسبت به معرفی 247 طرح تسهیلاتی اقدام کند.

وی همچنین از اختصاص 3 میلیارد تومان به منظور خرید کود سهمیه بهاره خبر داد.

انتهای پیام/87001‌/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول