اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جدید میاندرود:

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی میاندرود تشکیل شود

خبرگزاری فارس: فرماندار جدید میاندرود با اشاره به فرهنگ غنی مردم مازندران در کشور، خواستار تشکیل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان شد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی میاندرود تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ذات‌الله زارعی شامگاه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، فرهنگ مردم ایران را برترین فرهنگ‌ها در جهان دانست و گفت: مازندرانی‌ها به دلیل دارا بودن رسوم زیبا و پسندیده در این بین غنی‌ترین فرهنگ را دارند.

فرماندار میاندرود با اشاره به تلاش‌هایی که از طرف دشمنان برای تخریب فرهنگ مردم ایران انجام می‌دهند، تصریح کرد: طبیعی است که با وجود ناتوی فرهنگی معضلاتی هم در فرهنگ ورود پیدا کرده، اما این از ارزش فرهنگ والای مازندرانی‌ها کم نمی‌کند اما نیاز به توجه کامل دارد.

وی به رسوخ ماهواره‌ها به زندگی مردم اشاره کرد و وظیفه شورای فرهنگ عمومی را آسیب‌شناسی دقیق و تقویت نقاط قوت در کنار ترمیم ضعف‌ها دانست.

این مسئول بررسی برخی مشکلات موجود در بهداشت عمومی، صحبت محاوره‌ای و استعمال دخانیات را از جمله ظرفیت‌های این شورا دانست و تصریح کرد: برای سرعت‌بخشی و اثرگذاری بیشتر این شورا ایجاد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اجتناب‌ناپذیر است.

زارعی به وجود برخی مشکلات در هیئت‌های عزاداری اشاره کرد و متذکر شد: در این زمینه هر چقدر حضور مسئولان در بین هیئت‌ها بیشتر باشد اقدامات ناصواب کمتر و کمرنگ‌تر می‌شود و برعکس هر چه این حضور مسئولان کمرنگ‌تر باشد رسوخ جریانات انحرافی و شیطان‌پرستی نیز در این مراسم بیشتر می‌شود.

فرماندار شهرستان میاندرود بهترین شاخص‌های فرهنگی را در متون دینی دانست و کتاب «مفاتیح الحیات» علامه جوادی آملی را از جمله این متون غنی فرهنگی و دینی دانست و در پایان همگان را به مطالعه این کتاب ارزشمند دعوت کرد.

انتهای پیام/86021/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول