اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت خبر داد

تشکیل اتاق فکر در شورای فرهنگ عمومی مرودشت

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت گفت: به زودی در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اتاق فکر تشکیل می‌شود

تشکیل اتاق فکر در شورای فرهنگ عمومی مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، سید‌ یدالله حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت که با حضور اعضای این شورا و در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه روند نگران کننده‌ای دارد و نیازمند چاره‌اندیشی و اجرای راهکارهای عملی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این آسیب‌ها به علت تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است، تصریح کرد: مقابله با جنگ نرم نیازمند ابزار و روش‌های متناسب با این نوع تهاجم است.

حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون دشمن توان و سرمایه بسیاری را برای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به کار برده است، تصریح کرد: هنوز حساسیت جنگ نرم در جامعه آن طور که باید، معرفی نشده و این موضوع مسبب بسیاری از مشکلات فعلی جامعه است.

فرماندار مرودشت با بیان اینکه به زودی در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اتاق فکر تشکیل می‌شود، گفت: تشکیل اتاق فکر با استفاده از نظر کارشناسان و صاحب‌نظران اجتماعی می‌تواند زمینه را برای کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مانند اعتیاد، طلاق، مشکلات اخلاقی و ... فراهم کند.

وی همچنین گفت: فرآیند پرشتاب جهانی شدن و دیگر پدیده‌ها سبب دگرگونی‌های بنیادی در فرهنگ شده است، بر همین اساس ضرورت همسویی و هماهنگی برنامه‌ریزان و صاحب‌نظران فرهنگی یا مهندسی فرهنگی در توسعه فرهنگ عمومی و تشکیل اتاق فکر بیش از پیش احساس می‌شود.

در ادامه این نشست موضوعاتی از جمله راهکارها و چگونگی تقویت بنیان خانواده، چگونگی توسعه محافل قرآنی، کاهش طلاق، ماهواره و فرق ظاله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد هر کدام از اعضا با توجه به تجربه و توانمندی، مسئولیت یک موضوع را به عهده گیرند و در مدت زمان تعیین شده نسبت به تحقیق و کار کارشناسی به صورت آنالیز ارائه کنند.

در پایان این نشست علی حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت گزارشی کوتاه از مجموعه اقدامات این شورا در ماه‌های گذشته ارائه داد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول