اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقاومتی راهبرد مقابله با تحریم‌ها – 37

نادری: امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‎نور الکترونیکی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‎نور گلستان گفت: با رویکرد اقتصاد مقاومتی و به منظر صرفه‎جویی به دنبال این هستیم که امتحانات پایان ترم این دانشگاه را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

نادری: امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‎نور الکترونیکی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان اسماعیل نادری در نشست بصیرتی روحانیون بسیجی استان اظهار داشت: به لحاظ کمی و کیفی دانشگاه‎های ما رشد خوبی داشته‎اند و اگر گاهاً در جایی از عدم کیفیت دانشگاه‎ها و دانشجویان سخنی گفته می‎شود نمی‎تواند صحت داشته باشد چراکه اگر اینطور بود پس این همه پیشرفت و دستاورد در زمینه‎های علمی، نظامی و هسته‎ای نشانگر چیست؟

استعداد و تبحر دانشمندان کشور در سطح جهان نمونه هستند

وی تصریح کرد: اینکه ما در زمینه تولید سلول‎های بنیادی جنین و تولید برخی داروها در رده 10 کشور برتر جهان هستیم و یا اینکه پهباد فوق پیشرفته آر.کیو 170 آمریکایی را سالم پایین می‎کشیم و اطلاعات آن را استخراج می‎کنیم همه و همه تنها گوشه‎ای از استعداد و تبحر دانشمندان کشور ما دارد.

همه رشته‎ها می‎توانند در گفتمان اقتصاد مقاومتی شریک باشند

رئیس دانشگاه پیام‎نور گلستان در خصوص گفتمان غالب کشور یعنی اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان در تمام زمینه‎ها پرچمدار و الگو بوده‎اند در این زمینه‎ها نیز هم درون خانواده‎هایشان و هم در جامعه می‎توانند با اطلاعاتی که دارند و روشنگری‎هایی که انجام می‎دهند می‎توانند تاثیرگذار باشند و در جامعه الگوسازی کنند و خط بدهند و این فقط مختص دانشجویانی که رشته اقتصاد خواندند نیست بلکه همه رشته‎ها حتی آنهایی که فقه و حدیث خوانده‎اند می‎توانند در این گفتمان شریک باشند.

نادری اذعان داشت: اساساً دانشگاه پیام‎نور بنا شده تا مشکلاتی را از پیش روی جوانان جویای تحصیل بر دارد چون شعار ما آموزش برای همه، همه جا و همه وقت است.

با ساختار پیام‌نور هزینه‎های دانشجویان خیلی صرفه‎جویی می‎شود

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که دانش‎آموزان برای دانشجو شدن دارند نبود سیستم آموزشی با قیمت پایین است که دانشگاه پیام‎نور آمده تا این خلأ را برطرف کند چون دانشگاه پیام‎نور غیرحضوری بوده و دانشجو سر کلاس حاضر نمی‎شود و از طرفی چون کتاب‎محور است و دانشجویان فقط در صورت داشتن اشکال می‎توانند به دانشگاه رجوع کنند و خود این باعث می‎شود در هزینه‎های دانشجویان خیلی صرفه‎جویی شود.

سالانه 16 میلیارد تومان هزینه کاغذ برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‎نور می‎شود

رئیس دانشگاه پیام‎نور گلستان تصریح کرد: سالانه حدود 16 میلیارد تومان هزینه کاغذ برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‎نور می‎شود لذا ما قرار است به صورت پایلوت در چند واحد دانشگاهی پیام‎نور استان امتحانات پایان ترم را به صورت الکترونیکی اجرا کنیم و در صورت موفیقت‎آمیز بودن در فصول و ترم‎های آینده کل امتحانات به صورت الکترونیکی برگزار می‎شود.

نادری تاکید کرد: همچنین قصد داریم تمام خدمات دانشگاهی بین دانشجو و کارکنان دانشگاه را اینترنتی کنیم تا از هزینه‎های اضافی و مشکلات عبور و مرور و ترافیک جلوگیری شود.

اقتصاد مقاومتی راه عبور از فشارهای اقتصادی و جنگ اقتصادی است

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری توصیه کردند می‎تواند در این وضعیت اقتصادی به ما کمک کند و یک راه است برای عبور از فشارهای اقتصادی و جنگ اقتصادی که دشمن علیه ما راه انداخته است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گلستان در خصوص یوم‎الله 9 دی نیز اذعان کرد: جنگ نرم از ابتدای انقلاب علیه کشور ما شروع شد و از همان اول شروع کردند به تخریب چهره‎ها و ارزش‎هایی که بتوانند از این راه جلوی صدور انقلاب و ارزش‎های اسلامی را بگیرند.

نادری افزود: دشمنان ما بسیار روی جوانان حساب کردند که انشقاقی بین نسل‎های مختلف انقلاب ایجاد کنند اما در روز 9 دی دیدیم که بیشترین قشری که از ولایت دفاع کرد قشر جوان بود.

در انتخابات آینده فتنه‎های جدیدی سر باز خواهد کرد

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در انتخابات آینده فتنه‎های جدیدی سر باز خواهد کرد لذا بر همه خصوصاً دانشجویان واجب است که در زیر بیرق رهبری و ولایت تجمع کنند و از این شاخص فاصله نگیرند چراکه هر وقت ما از این شاخص فاصله گرفتیم دچار ضعف و تردید شدیم و کم آوردیم و هر وقت به این شاخص اعتماد کردیم شاهد پیشرفت و عدالت در همه عرصه‎ها بودیم. 

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول