اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عدم وجود مرجع حقوقی برای رسیدگی به اشتباهات دانشگاه‌های پیام‌نور

خبرگزاری فارس: در حال حاضر نارضایتی‌هایی در میان دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور از سیستم‌های این دانشگاه وجود دارد که هیچ مجموعه حقوقی برای اشتباهات موجود در سیستم‌های اجرایی این دانشگاه‌ها وجود ندارد.

عدم وجود مرجع حقوقی برای رسیدگی به اشتباهات دانشگاه‌های پیام‌نور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طی روز‌های گذشته دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان با حجم بسیاری از تماس‌های تلفنی از سوی دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور استان مواجه شده است که فعال نبودن سیستم جامع گلستان برای دسترسی این دانشجویان به کارت ورود به جلسه امتحان خود از مهم‌ترین شکایات این دانشجویان از دانشگاه پیام‌نور به شمار می‌رود و مشکلات موجود در نظام دانشگاه‌های پیام‌نور از ابتدای امسال در میان دانشجویان وجود داشته است اما در حال حاضر در آستانه امتحانات پیام‌نور قرار داریم و فعال نبودن سیستم جامع گلستان از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان پیام‌نوری است.

سیستم جامع گلستان برای دانشجویان پیام‌نوری فعال نبوده است

دانشجوی یکی از مراکز پیام‌نور استان اصفهان به فعال نبودن سیستم جامع گلستان برای بسیاری از دانشجویان پیام‌نوری اشاره کرد و گفت: دانشجویان پیام‌نور حداقل باید یک ماه پیش از آغاز امتحانات خود مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان خود باشند اما به عنوان یکی از دانشجویان پیام‌نور تا روز گذشته قادر به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان خود از سیستم جامع گلستان نبوده‌ام.

علی رحیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مسئولان دانشگاه‌های پیام‌نور عنوان می‌کنند که سیستم جامع گلستان تنها برای دانشجویان بدهکار فعال نیست، اظهار کرد: اما بنده پس از ثبت‌نام خود در سیستم جامع گلستان نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کرده‌ام اما تا ساعات پایانی روز گذشته قادر به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان خود نبوده‌ام.

مسئولان دانشگاه‌های پیام‌نور پاسخگوی مطالبات دانشجویان نیستند

وی با اشاره به اینکه این مشکل تنها به استان اصفهان اختصاص ندارد و در حال حاضر دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور با چنین مشکلاتی مواجه هستند، افزود: مسئولان دانشگاه‌های پیام‌نور از پاسخگویی به این مشکلات طفره می‌روند و زیر بار وجود چنین اشتباهاتی در سیستم‌های دانشگاه‌های پیام‌نور نمی‌روند.

این دانشجوی پیام‌نوری با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌های سراسر کشور از تقویم آموزشی برخوردار هستند، تصریح کرد: تقویم‌های آموزشی حاکی از تمام برنامه‌های دانشگاه‌ها برای دانشجویان است و تمام فرایند‌های آموزشی مورد نیاز دانشگاه‌ها باید در این تقویم‌ها برای دانشجویان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه براساس تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور دانشجویان پیام‌نوری حداقل باید تا پنجم دی ماه امسال کارت ورود به جلسه امتحان خود را دریافت کرده باشند، ادامه داد: اما تا روز گذشته کارت ورود به جلسه امتحان برای بسیاری از دانشجویان پیام‌نوری قابل مشاهده نبوده که این افراد نتوانسته‌اند برای امتحانات خود برنامه‌ریزی کنند.

محل آزمون دانشجویان تنها در کارت ورود به جلسه آنها مشخص می‌شود

رحیمی با اشاره به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد در زمان انتخاب واحد خود می‌توانند مکان امتحانات خود را در هر استانی انتخاب کنند اما تأیید نهایی این موضوع نیز با دانشگاه پیام‌نور است، تأکید کرد: زمان و محل آزمون دانشجویان تنها در کارت ورود به جلسه آنها مشخص می‌شود.

به گزارش فارس از اصفهان، مسئولان باید پاسخگوی تمام مطالبات دانشجویان باشند و دانشجویان پیام‌نور نباید با برخورد با چنین مشکلاتی از ادامه تحصیل خود در چنین دانشگاه‌هایی نا‌امید شوند و سیستم‌های حقوقی و قانونی باید برای رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور موجود در سطح کشور ایجاد شود.

سیستم جامع گلستان تنها برای دانشجویان بدهکار فعال نیست

معاون علمی و فرهنگی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: سیستم جامع گلستان تنها برای دانشجویان بدهکار فعال نیست و تنها این دانشجویان به دلیل بدهکاری خود مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان خود نیستند.

رضا مختاری با تأکید بر اینکه تاریخ امتحانات دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور در زمان ثبت‌نام آنها در سیستم جامع گلستان مشخص است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز مشکلی برای ورود دانشجویان به سیستم جامع گلستان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دانشجویان بدهکار باید برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحان خود هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کنند.

معاون علمی و فرهنگی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان تصریح کرد: سیستم جامع گلستان تنها برای دانشجویان بدهکار فعال نیست و تنها این دانشجویان به دلیل بدهکاری خود مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان خود نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 97 درصد از کتب و منابع آموزشی مورد نیاز دانشجویان پیام‌نور موجود است و در حال حاضر با کمبود کتب پیام نور مواجه نیستیم.

تغییر زمان امتحانات در آستانه برگزاری آزمون‌ها خلاف مقررات آموزشی است

دانشجوی رشته مهندسی صنایع یکی از دانشگاه‌های پیام‌نور استان نیز در ارتباط با یکی از مهم‌ترین اشتباهات موجود در سیستم دانشگاه پیام‌نور افزود: 15 روز گذشته براساس ابلاغیه صادر شده به دانشگاه‌های پیام‌نور ابلاغ شده بود که زمان امتحان درس آشنایی با دفاع مقدس برای دانشجویان تغییر داده شده است.

نسرین صباغی با تاکید بر اینکه تغییر زمان امتحانات در آستانه امتحانات برخلاف مقررات آموزشی است و مسئولان باید به این قانون‌شکنی‌ها رسیدگی کنند، گفت: در حال حاضر هیچ مرکز یا مجموعه حقوقی برای رسیدگی به شکایات دانشجویان پیام‌نور از سیستم‌های اجرایی این دانشگاه‌ها وجود ندارد.

مرکزی برای رسیدگی به مطالبات دانشجویان پیام‌نوری اختصاص داده شود

وی با اشاره به ضرورت اختصاص یک مرکز پاسخ‌گویی به مطالبات دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور اظهار کرد: اشتباهات موجود در دانشگاه‌های پیام‌نور سبب بی‌اعتمادی دانشجویان به نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت شده است.

این دانشجوی پیام‌نوری با بیان اینکه مسئولان نباید با عدم رسیدگی به مشکلات دانشجویان زمینه‌های دلسردی و بی‌اعتمادی این افراد را به دولت و نظام فراهم کنند، افزود: سیستم‌های دانشگاه‌های پیام‌نور باید اصلاح شود و در حال حاضر مجموعه‌ای برای برخورد حقوقی با این مشکلات در سطح کشور وجود ندارد.

دانشجویان پیام‌نوری با کمبود کتب آموزشی مواجه هستند

وی با تأکید بر اینکه کمبود کتب آموزشی برای دانشجویان پیام‌نوری یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در سطح کشور است، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر مجموعه‌ای برای نظارت بر روی کتب دست دوم دانشگاه‌های پیام‌نور وجود ندارد و بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها نسبت به زیراکس کتب پیام‌نور و فروش آن با چندین برابر قیمت اقدام می‌کنند.

صباغی دانشگاه‌های پیام‌نور را کتاب‌محور دانست و اضافه کرد: سیستم آموزشی پیام‌نور با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است اساتید تعیین‌کننده منبع آموزشی نیستند و شورای آموزشی در دانشگاه‌های پیام‌نور منابع آموزشی را تعیین می‌کنند.

دانشجویان پیام‌نور دغدغه تأمین منبع آموزشی خود را دارند

وی با اشاره به اینکه دانشجویان پیام‌نور دغدغه تأمین منبع آموزشی خود را دارند، تأکید کرد: در حال حاضر تصمیمات و اشتباهات موجود در دانشگاه‌های پیام‌نور زمینه‌های دلزدگی دانشجویان این دانشگاه‌ها را از دولت، نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام آموزشی کشور فراهم کرده است.

به گزارش فارس از اصفهان، منابع آموزشی مورد نیاز دانشجویان پیام‌نور نباید تنها در آستانه امتحانات برای این دانشجویان فراهم شود زیرا این دانشجویان در طول ترم تحصیلی خود نیازمند مطالعه کتب آموزشی خود هستند و مسئولان نباید با بی‌توجهی نسبت به این مسائل نسبت به ارتقای سطح علمی دانشجویان به عنوان سرمایه‌های انسانی موجود در سطح کشور بی‌توجه باشند.

...................................

گزارش از: پروین احمدی

..................................

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول