اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر یادواره شهدای سرباز خراسان شمالی:

سربازان شهید گل‌های پر طراوت نظام اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: دبیر اولین یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: سربازان شهید سپاه اسلام، گل‌های پر طراوت نظام اسلامی هستند.

سربازان شهید گل‌های پر طراوت نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، "سید محمد هاشمی" با گرامیداشت یاد شهدای سرباز نیروهای مسلح اظهار داشت:سربازی ، دوران طلایی شکل گیری شخصیت انسان‌هاست و خوشا به حال کسانی که این بخش از زندگی خود را با خدا معامله کردند و عاشقانه جان خود را در راه خدای خویش در طبقه اخلاص گذاشتند.

وی برگزاری یادواره شهدا را عبرت آموز و آگاهی بخش خواند و افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، برگزاری یادواره شهدا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان و دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران یک ضرورت است.

دبیر یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح خراسان شمالی هدف از این یادواره را تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان بیان کرد و گفت: هر چه به مردم ولایت مدار و خانواده‌های شهدا و ایثارگر خدمت کنیم ، کم است، زیرا به آن‌ها مدیون هستیم.

هاشمی تاکید کرد: امروزه دشمنان سعی دارند تا ارزش‌های اسلام و انقلاب و همچنین جایگاه ولایت را در سطح جوامع اسلامی کم‌رنگ کنند.

وی وظیفه همه ما در برابر فتنه‌ها را برشمرد و گفت: لازم است تا همه بر بصیرت خود افزوده و هوشیارانه عمل کنند تا بر انقلاب ما خدشه و آسیبی وارد نشود.

دبیر یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح خراسان شمالی اضافه کرد: واقعیت دفاع مقدس نشان از مظلومیت رزمندگان ما داشت که با دست خالی به جنگ دشمنانی رفتان که دنیا از آنان حمایت می‌کرد لیکن نیروهای ما از جمله شهدا و ایثارگران به گونه‌ای عمل کردند که دنیا را مبهوت خود کرده‌اند.

هاشمی اضافه کرد: سربازان شهید دنیا را رها کردند به سوی عرش پرواز کردند و عاشورایی جنگیدند و ما برای همیشه مدیون شهدا و ایثارگران خواهیم بود و آنان در پیشگاه خداوند و امام زمان(عج) صاحب عزت و مقام هستند.

وی ادامه داد: یادواره شهدا در واقع بیان کننده همان نقشی است که زیارت ائمه معصومین(ع) دارد و ما را با فرهنگ و سیره آنان آشنا و مأنوس می‌گرداند و پیوند ما را از نااهلان و نامحرمان قطع کرده و با ائمه اطهار(ع) پیوند می‌زند.

دبیر اولین یادواره شهدا سرباز نیروهای مسلح خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز می‌توان با بیان خاطرات ، انگیزه‌ها و آموزه‌های شهیدان و تفسیر وصیت نامه‌های آنان و با برگزاری یادواره‌ها ، هر چه بیشتر بین شهدا و جوانان و نوجوانان نسل امروز و فردا رابطه برقرار کرد و انتقال فرهنگ شهدا به جامعه و آمیختگی مردم با آرمان‌های شهدا را مورد توجه قرار داد.

هاشمی از برگزاری یادواره شهدا در نقاط مختلف کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در راستای ترویج فرهنگ ایثار یاد کرد و گفت: بی تردید آسایش و امنیت امروز کشور ما حاصل غرورآفرینی این عزیزان است و تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پر از قهرمانی و ارزشهاست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اساسی‌ترین عوامل فرهنگ سازی ، تجسم آثار ، رفتار و عملکرد افراد موفق و برجسته است از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد این است که با جدیت و اشتیاق به بیان یاد و خاطره شهدا پرداخت و قهرمانی و رشادت و ایثار آنان را فرهنگ سازی و الگوسازی کرد.

استان خراسان شمالی 1025 شهید دارد که از این تعداد 625 نفر سرباز ارتش جمهوری اسلامی ، 249 نفر سرباز سپاه و 129 نفر سرباز نیروی انتظامی می‌باشند.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول