اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

شهدای سرباز در اوج گمنامی پر‌آوازه هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: شهدای سرباز در اوج گمنامی پر‌آوازه بوده و برگزاری یادواره آنها نیز در تکریم و تعظیم این اصل اساسی است.

شهدای سرباز در اوج گمنامی پر‌آوازه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خلخال ضمن اشاره به وجود 500 شهید در شهرستان خلخال اظهار داشت: از این تعداد 160 شهید با درجه ارزشمند سربازی تقدیم حراست از دستاوردهای نظام ارزشمند جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرباز استان و شهرستان خاطرنشان کرد: این شهدا سازماندهی شده از سه ارگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران می‌باشند که روز 18 دی ماه نیز یادواره شهدای سرباز استان در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا انتقال شور و طراوت عاشورایی از نسل اول و دوم انقلاب به نسل سوم انقلاب است که ماندگاری این فرهنگ متاثر از فرهنگ عاشورا و نهضت خونبار امام حسین (ع) است.

محمدی گفت: شهدا به عهد خود وفا کردند چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در زمان جنگ و هم در زمان انقلاب با تاسی از فرهنگ عاشورا و محرم به پیروزی رسیده و اکنون نیز این فرهنگ در جامعه اسلامی ما ساری و جاری است.

این مسئول عنوان کرد: شهرستان خلخال در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی حضوری فعال داشته و بعد از مرکز استان در تقدیم شهدا در راستای پایداری این نظام ارزشی پیشتاز می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خلخال نیز در این جلسه از آمادگی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و تمهیدات لازم جهت انتقال، پذیرایی و ایاب و ذهاب خانواده‌های معظم شهدای سرباز شهرستان خلخال به مرکز استان خبر داد و تعامل و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط در این حوزه را خواستار شد.

حسین بهمنی بیان داشت: حفظ احترام خانواده‌های معظم شهدا و برخورد مناسب و در شأن پدران و مادران وظیفه‌ای همگانی است و برگزاری این یادواره‌ها تاثیر بسزایی در آگاه‌سازی نسل جوان دارد چرا که نسل‌های جدید در زمان جنگ و پایداری حضور نداشتند و اکنون باید با برگزاری چنین یادواره‌هایی این فرهنگ را به آنها انتقال دهیم.

حجت‌الاسلام سید محسن محسنی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال و سید احمد معصومی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال در سخنان جداگانه‌ای مکتب امام حسین (ع) را سرشار از معنویت عنوان کرده و بر شفاف‌سازی اهداف اصلی نهضت امام حسین (ع) برای نسل جوان و نوجوان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از کل شهدای استان یک هزار و 441 شهید در درجه رفیع سربازی به شهادت نائل شده‌اند که روز دوشنبه 18 دی ماه یادواره استانی گرامیداشت شهدای سرباز استان اردبیل در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار خواهد شد که ویژه برنامه‌های استانی برای این یادواره تدارک دیده شده است و از خانواده‌های شهدا و عموم مردم جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت شده است.

انتهای پیام/62008/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول