اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران عنوان کرد

گچساران 17 هزار بیکار دارد/ایجاد 2 هزار فرصت شغلی جدید در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: در سال جاری و تا پایان آذرماه 2 هزار فرصت شغلی به همت اداره کار و سایر دستگاه‌ها در گچساران ایجاد شد.

گچساران 17 هزار بیکار دارد/ایجاد 2 هزار فرصت شغلی جدید در گچساران

ابوالفتح کرمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: وظیفه ذاتی اداره کار حفظ و صیانت از نیروی کار و برابری عرضه و تقاضا در کار است.

وی افزود: حل اختلاف کارفرما و کارگر، بازرسی از کارگاه‌ها و ایمنی آن، پیگیری بیمه کارگران، ایجاد تعاونی‌ها، تأیید صلاحیت شرکت‌های خدماتی، نظارت بر کاریابی‌های غیر دولتی و پیگیری تسهیلات اشتغال‌زایی از دیگر وظایف این اداره است.

گچساران 17 هزار بیکار دارد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران یادآور شد: بیکاری یکی از معضلات اساسی گچساران بوده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی اساسی کرد.

کرمی‌نژاد ادامه داد: گچساران با وجود برخوردار بودن از منابع عظیم نفت و گاز با بالاترین آمار بیکاری رو به رو بوده و این از مشکلات مهم جوانان این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه گچساران 17 هزار و باشت یک هزار و 500 بیکار دارد، گفت: این آمار تا پایان آذرماه امسال بوده و این افراد دارای کارت بیکاری هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران خاطرنشان کرد: در میان افراد بیکار در گچساران و باشت حدود 5 هزار نفر دارای تحصیلات بالای دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند.

تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی در گچساران

کرمی‌نژاد تصریح کرد: برخی از افراد بیکار در سطح گچساران دارای مشاغل کاذب هستند که اداره کار شهرستان این افراد را شاغل نمی‌داند و این افراد جزو بیکاران محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در استخدام‌ها اولویت بر داشتن کارت بیکاری است، افزود: افرادی که بیکار هستند می‌توانند به کاریابی‌های غیر دولتی زیر نظارت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و برای دریافت کارت بیکاری ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران در خصوص پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به متقاضیان کار ابراز داشت: صندوق مهر حضرت امام رضا (ع) در زمینه اشتغال‌زایی افراد بی‌کار تسهیلاتی را ارائه می‌دهد.

کرمی‌نژاد از ایجاد 2 هزار فرصت شغلی در سال جاری به همت این اداره و سایر دستگاه‌ها در گچساران خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری گچساران باید سه هزار و 354 فرصت شغلی ایجاد کند که تاکنون 2 هزار فرصت شغلی آن محقق شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که مابقی فرصت‌های شغلی مورد نظر برای گچساران را تا پایان سال محقق کنیم.

انتهای پیام /82010/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول