اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌‌فقیه در مازندران:

ارائه تسهیلات با شرایط تبعیض‌آمیز در بانک‌ها همراه نباشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: ارائه تسهیلات با شرایط تبعیض‌آمیز در بانک‌ها همراه نباشد.

ارائه تسهیلات با شرایط تبعیض‌آمیز در بانک‌ها همراه نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در دیدار با مسئولان بانک مهر اقتصاد مازندران در ساری، اظهار داشت: بانک مهر به لحاظ عملکردی تفاوت زیادی با سایر بانک‌های کشور ندارد، در تنظیم مقررات این بانک نگرش ایجاد شود تا رعایت موازین شرعی در بانک رعایت شود.

وی تصریح کرد: مقررات این بانک طوری تنظیم شود که خدمات‌رسانی به مردم بهتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه کارکنان این بانک از افراد بسیجی و متشرع هستند، تاکید کرد: تمام چارچوب این بانک باید شرعی باشد و اگر عملکرد بانک صوری و فقط در حد نوشتن آئین‌نامه باشد و به آن عمل نشود تفاوتی با سایر بانک‌های دولتی در کشور ندارد.

وی در بخشی از سخنانش به موضوع ربا و بلایایی که بشر به آن از بابت ربا گرفتار می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: در قرآن به هیچ گناهی که بالاتر از ربا وجود داشته باشد اشاره نشد. ربا جنگ با خدا است.

طبرسی در ادامه با تاکید بر ضرورت وجود بانک‌ها در کشور بیان داشت: امروز بدون بانک‌ها زندگی غیرممکن شد و حتی نفس کشیدن مردم نیز قسطی است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خطاب به مدیرعامل بانک اقتصاد در مازندران بیان داشت: رفع مشکلات اساسی بانک با مسئولان بالادستی و سیاست‌گذاران آنها است ولی چیزی که در مجموعه استان به شما ارتباط پیدا می‌کند جلوگیری از برخی سودجویی، حق و ناحق ‌کردن و برخی زد و بندهای غیرمعمول است.

وی بیان داشت: برخی مسائل مثل سودجویی و زیرمیزی در سایر بانک‌ها مشاهده می‌شود ولی عملکرد بانک بسیجیان باید طوری باشد که در اختیار مردم قرار گیرد.

طبرسی در ادامه خواستار رعایت عدالت در بانک‌های تحت مدیریت سپاه و بسیجیان شد و بیان داشت: این نهاد یکی از خوشنام‌ترین اسامی انقلاب اسلامی را به همراه خود دارد و باید دست‌اندرکاران این بانک این جایگاه را حفظ و قدر آن را بدانند.

وی وجود بانک اسلامی را در بین کشورهای مسلمان جهان یک ضرورت اعلام کرد و بیان داشت: کشورهای اسلامی به لحاظ منابع انرژی از غنی‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد: پول‌های حاصل از فروش نفت به بدنه جامعه اسلامی تزریق شود تا مشکلات فقر از برخی ممالک اسلامی برچیده شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی کشورهای اسلامی که پول حاصل از فروش انرژی را برای مسلمان‌کشی در سوریه خرج می‌کنند، تاکید کرد: با تزریق این پول‌ها به بدنه جامعه اسلامی مشکلات مسلمانان در جهان رفع می‌شود.

طبرسی در پایان با اعلام اینکه منابع موجود در اختیار بانک‌ها متعلق به مردم است گفت: برای ارائه تسهیلات به مردم شرایط تبعیض‌آمیز در بانک‌ها ایجاد نشود.

انتهای پیام/86004/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول