اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل ستاد دیه البرز خبر داد

آزادی بیش از 200 زندانی در البرز طی هشت ماه گذشته

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ستاد دیه استان البرز گفت: با راه‌اندازی ستاد دیه استان البرز از شهریور سال گذشته بیش از 200 زندانی بدهکار غیر بزهکار در استان البرز طی هشت ماه گذشته آزاد شدند.

آزادی بیش از 200 زندانی در البرز طی هشت ماه گذشته

محمدباقر قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که به سمت کاهش جمعیت زندان‌ها پیش برویم.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان البرز با عضویت دادستان عمومی و انقلاب کرج، رئیس دادگستری، مدیرکل زندان‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌های این استان فعالیت خود را از شهریور سال گذشته آغاز کرده است که تاکنون توانسته‌ایم اقدامات موثری را در زمینه آزادی زندانیان انجام دهیم.

این مسئول گفت: این ستاد دیه تلاش دارد تا زمینه آزادی زندانیان دیه و زندانیان غیر بزهکار و غیرعمد را فراهم کند.

*تشکیل مجمع خیرین ستاد دیه در البرز

قدوسی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل مجمع خیرین ستاد دیه در این استان خبر داد و گفت: این ستاد با حضور معتمدین و خیران در آینده نزدیک در این استان تشکیل می‌شود که با راه‌اندازی این مجمع نیز می‌توانیم در آزادی زندانیان مذکور بیشتر موثر باشیم.

وی معتمدین محلات، ائمه جماعات، اصناف، اعضای شوراهای اسلامی، ورزشکاران و... را از اعضای تشکیل‌دهنده این مجمع عنوان کرد.

به گفته این مسئول بخشی از تسهیلات اعطایی برای آزادی زندانیان ذکر شده به صورت قرض‌الحسنه بوده که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

قدوسی تأکید کرد: امسال توانستیم با پرداخت 40 میلیارد ریال تسهیلات به ستاد دیه البرز 200 نفر از زندانیان بدهکار غیر بزهکار را آزاد نماییم.

*تلاش برای کاهش جمعیت زندانیان بدهکار غیر بزهکار

نماینده مردم کرج، آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی که خود نیز یکی از اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان البرز به شمار می‌رود بر کاهش جمعیت زندانیان بدهکار غیر بزهکار تأکید کرد و گفت: حضور این افراد در زندان تنها جمعیت زندانیان را افزایش می‌دهد لذا باید تمهیدات اساسی به منظور آزادی این افراد از سوی مسئولان، ‌مردم و خیران اندیشیده شود.

محمدرضا کولیوند تأکید کرد: به طور قطع زندان مکان مناسبی برای زندگی و حضور افراد غیر بزهکار نیست لذا باید زمینه‌های آزادی این دسته از زندانیان از سوی ستاد دیه البرز فراهم شود تا آنان به آغوش خانواده بازگردند.

وی تصریح کرد: اقشار مختلف مردم، مسئولان و اعضای این ستاد می‌توانند در امر خداپسندانه آزادی این گونه از زندانیان شرکت کرده و در اجر اخروی این مهم سهیم باشند.

نماینده مردم کرج افزود: متأسفانه ما هم‌اکنون شاهد حضور برخی از افراد در زندان هستیم که تنها به دلیل بدهکار بودن مبالغی بسیار ناچیز مجبورند در زندان به سر ببرند لذا لازم است تا زمینه آزادی این افراد فراهم شود.

وی افزود: حضور این افراد در زندان هیچ کمکی به فرد طلب‌کار نخواهد کرد و تنها مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی فرد بدهکار را بیش از گذشته خواهد کرد.

نماینده مردم کرج گفت: با حضور این افراد در زندان آنان نه تنها از خانواده خود دور می‌شوند، بلکه شغل و درآمدی که در گذشته داشتند را نیز از دست می‌دهند و به محض آزادی از زندان با مشکلات معیشتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

کولیوند افزود: همین امر تهدیدی برای این فرد محسوب می‌شود و خطرات و آسیب‌های جدی و بی‌شماری آنان را دنبال می‌کند.

نماینده مردم کرج اعتبارات ستاد دیه را به دو بخش اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی تقسیم کرد و گفت: دو بخش اعتبارات دولتی مربوط به حمایت‌های دولت در سفر ریاست جمهوری بوده که در اختیار چهار بانک عامل قرار می‌گیرد که به عنوان وام قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان واجدالشرایط گذاشته می‌شود.

وی طریقه اخذ این وام‌ها را این گونه عنوان کرد که پرونده آن‌ها از طرف کمیته تحقیق با همکاری کمیته امداد امام خمینی تکمیل شده باشد.

کولیوند همچنین به بخش کمک‌های مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: کمک‌های مردمی نیز به صورت وام بلاعوض به مددجویان اعطا می‌شود و تمامی زندانیان جرایم غیرعمد تا سقف پنج میلیون تومان بدهی از زندان آزاده شده‌اند.

*تشکیل کمیته سازش در البرز

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود از تشکیل کمیته سازش در این استان خبر داد و گفت: این کمیته به منظور بخشش از سوی شکات راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا و با فعالیت‌های کمیته سازش و همکاری خوب شکات پرونده قضایی ستاد دیه موفق به اخذ رضایت مبلغ دو میلیارد تومان از سوی شکات شده‌ایم.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول