اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های قزوین اعلام کرد

تحصیل 38 نفر از مددجویان زندان مرکزی در مقطع متوسطه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قزوین از ثبت نام 38 نفر از مددجویان زندان مرکزی در مقطع متوسطه رشته کار و دانش خبر داد.

تحصیل 38 نفر از مددجویان زندان مرکزی در مقطع متوسطه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان قزوین، محمود ترابی گفت: 38 نفر از مددجویان زندان مرکزی در مقطع متوسطه رشته  کار و دانش دبیرستان تلاش ثبت نام نموده و مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: با همکاری و مشارکت نزدیک اداره آموزش و پرورش منطقه یک قزوین کلاس‌های فوق با اعزام و تدریس مدرسین در زندان مرکزی برگزار می‌شود.

ترابی با اشاره به اهمیت ادامه تحصیل مددجویان در زندان گفت: آموزش و تحصیل علم از مشخصه‌های اصلی اصلاح و تربیت و نماد حرکت سالم در مسیر تکامل زندانیان پس از آزادی است.

رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قزوین بیان کرد: آموزش در زندان بعنوان ابزاری برای تغییرات شخصیتی و منش مددجویان، درک واقعیت‌ها، هنجارها و ارزش‌های اجتماعی را در آن‌ها فراهم می‌سازد.

ترابی خاطرنشان کرد: سواد مهم‌ترین رکن اجتماعی شدن است و انسان‌های باسواد کمتر به دنبال ناهنجاری‌های اجتماعی سوق می‌یابند.

وی ریشه ارتکاب به جرم و بزه را ناآگاهی و جهل افراد دانست و تأکید کرد: آگاهی یافتن از اخلاقیات، هنجارها،تصمیمات منطقی، ایجاد توانایی‌های درونی، بردباری، برقراری تفاهم و مسلط شدن افراد بر سرنوشت خویش از جمله نتایج ارزشمند تحصیل و آموزش است.

انتهای پیام/2667/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول