اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برگزاری اقامه نماز جماعت

اداره کل زندان‌های فارس برتر شناخته شد

خبرگزاری فارس: از سوی ستاد اقامه نماز فارس، اداره کل زندان‌های این استان به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در زمینه اقامه نماز جماعت معرفی شد.

اداره کل زندان‌های فارس برتر شناخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، ستاد اقامه نماز این استان، بین دستگاه‌ها و نهادهای فارس این اداره کل را به عنوان برتر در برگزاری نماز جماعت معرفی کرد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس با ابراز خرسندی از اینکه اداره کل زندان‌های این استان به عنوان دستگاه برتر در ستاد اقامه نماز شناخته شده است اظهار داشت: این انتخاب یک پیام ظریف و مهم دارد و آن این است که مسئولان در زندان‌ها تحولی به وجود آورده‌اند که در آن نماز یک رکن اساسی است و در مکانی که انسان‌های به خطا رفته جمع هستند نقش پررنگی دارد.

اسحاق ابراهیمی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی مبنی بر اینکه «زندان‌ها را به دانشگاه تبدیل کنید.»، ادامه داد: امروز نماز در زندان‌ها یک اولویت مهم و اساسی است و در راس فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی قراردارد، چرا که اگر بتوانیم زندانیان را اهل نماز کنیم گامی بزرگ در راه اصلاح و تربیت آنان برداشته‌ایم.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس تصریح کرد: مهم این است که ارتباط بین خداوند و بنده برقرار شود و مسئولان زندان‌ها نیز بستر را برای تشویق زندانیان به حضور در نمازهای جماعت فراهم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر در کل زندان‌های این استان 54 نمازخانه وجود دارد که مساحت این نمازخانه‌ها در مجموع 6 هزار و 649 مترمربع است و گنجایش 7 هزار نفر نمازگزار را دارد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت در زندان‌های فارس خاطرنشان کرد: فرهنگ برپایی و اقامه نماز جماعت بین کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان زندان‌های این استان نهادینه شده و با حضور 47 روحانی نماز جماعت در زندان‌های فارس اقامه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تأکید اسلام بر برگزاری نماز واجب به صورت جماعت و گروهی است ادامه داد: نماز جماعت، مقدمه وحدت و تقویت کننده روح اخوت است و ما کارکنان نیز با شرکت در نماز جماعت باید روح همدلی و همفکری را بین یکدیگر گسترش دهیم.

وی همچنین گفت: زمانی نماز باشکوه و به موقع بین کارکنان و زندانیان برگزار شود امنیت مجموعه نیز تأمین می‌شود و حتی ارباب رجوع را نیز باید تشویق به شرکت در نماز اول وقت کرد تا جایگاه آن به نحو مطلوب به جامعه معرفی شود.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه اساس کار ما در زندان‌ها بر پایه اصلاح و تربیت استوار است و برای تحقق این مهم ابتدا باید از خودمان شروع کنیم افزود: به منظور ترویج فرهنگ نماز جماعت و تشویق کارکنان به منظور شرکت در این فریضه الهی مکانی با وسعت 120 مترمربع برای این مهم در ستاد اداره کل در نظر گرفته شد تا کارکنان با روحیه و اشتیاق بیشتر در نماز جماعت حضور داشته باشند.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس، نماز جماعت را عامل نظم و انضباط، صف‌بندی و وقت‌شناسی بین افراد دانست و ابراز داشت: یاد خدا بهترین وسیله برای خویشتن‌داری و کنترل غرایز سرکش و جلوگیری از روح طغیان و عصیان‌گری است و علاوه بر حضور کارکنان در نماز جماعت، با شرکت دادن زندانیان در آن، نظم و انضباط به عنوان یکی از اصول مهم زندانبانی در زندان‌ها نیز نهادینه می‌شود.

وی اظهار داشت: زیباسازی نمازخانه‌ها در زندان‌ها به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود و تأکید ما به رؤسای آنها، توجه جدی به این مهم است.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول