اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت خبر داد

تولید سالانه یک میلیون تن فولاد در مجتمع فولاد سفید دشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت گفت: با بهره‌برداری از مجتمع فولاد سفید دشت سالانه یک میلیون تن فولاد در این مجتمع تولید خواهد شد.

تولید سالانه یک میلیون تن فولاد در مجتمع فولاد سفید دشت

علی عبدالله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع بنیادی در هر کشور همواره مورد توجه صنعتگران قرار دارد و از آن به عنوان یک کالای استراتژیک و یکی از فاکتورهای مورد توجه در زمینه شاخص توسعه یافتگی کشورهای جهان به شمار می‎رود.

وی با اشاره به استخراج سنگ آهن در 48 کشور جهان، افزود: چین، برزیل، استرالیا، روسیه و هند با تولید 70 درصد سنگ آهن جهان، پنج کشور عمده تولیدکننده آهن محسوب می‎شوند.

عبدالله زاده ابراز داشت: کشورهایی که دارای ذخایر گاز طبیعی هستند، بیشتر از روش‌های احیای مستقیم استفاده می‌کنند، در ایران نیز با وجود ذخایر عظیم گازی، استفاده از روش احیای مستقیم گسترش یافته است.

* فولاد سفید دشت یکی از طرح‌های هشت گانه تولید فولاد کشور است

مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت با اشاره به اینکه طرح مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های هشت گانه تولید فولاد کشور است، گفت: این طرح با هدف توسعه متوازن و عدالت محوری در دولت نهم به تصویب رسید و در تیر 86 عملیات اجرایی آن آغاز به کار کرد.

این مسئول میزان اعتبار این طرح را 450 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح در مساحت 250 هکتار با اعتباری افزون بر 450 میلیارد تومان در دو واحد احیای مستقیم به روش میدرکس و فولاد سازی در حال احداث است.

عبدالله‌زاده ادامه داد: در حال حاضر این طرح در بخش واحد احیا تاکنون 78.5 درصد و در بخش واحد فولاد سازی 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از تولید سالانه یک میلیون تن اسلب تختال در این مجتمع خبر داد و گفت: این طرح پس از بهره‌برداری سالانه یک میلیون تولید خواهد داشت و بهره‌برداری از این طرح بزرگ استانی گام موثری در حل معضل بیکاری استان خواهد بود.

مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت با اشاره به مسئله تأمین آب مورد نیاز این طرح، خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین آب مورد نیاز طرح 60 کیلومتر خط انتقال آب از سد جغاخور تا محل طرح در حال انجام است.

این مسئول تصریح کرد: در ارتباط با تأمین گاز نیز از خطوط سراسری گاز که در فاصله یک کیلومتری طرح قرار گرفته استفاده شده است.

عبدالله‌زاده متذکر شد: در زمینه تأمین برق نیز پست 400 کیلو ولت برای تأمین توان 140 مگاوات مورد نیاز طرح در دست احداث است.

وی در پایان از اشتغال 850 نفر به طور مستقیم در این مجتمع خبر داد و اذعان داشت: ظرفیت تولید طرح مجتمع فولاد سفید دشت یک میلیون تن در سال است.

انتهای پیام/68006/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول