اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

ساختمان‌های مسکونی مشهد از نماد اسلامی دور شده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ساختمان‌های مسکونی به گونه‌ای ساخته می شوند که معماری و طراحی آنها با بومی و اسلامی بودن فاصله گرفته است.

ساختمان‌های مسکونی مشهد از نماد اسلامی دور شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده امروز در جلسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی با انبوه‌سازان خراسان رضوی اظهار کرد: انتظار می‌رود تا انبوه‌سازان به سمت ساخت و سازهای صنعتی و جدید پیش بروند که تاثیر بسزایی در کاهش قیمت‌ها و میزان مصرف انرژی دارد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: در حال حاضر 50 درصد بافت مشهد فرسوده است که مقداری از آن به حاشیه‌نشینی مربوط می‌شود و باید به احیا و نوسازی آن توجه کرد.

قاضی‌زاده تاکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شهر مشهد وسعت آن 6 برابر و جمعیت 10 برابر شده است که این امر خدمات‌رسانی شرکت‌های دولتی و شهرداری را سخت می‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ساختمان‌های مسکونی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بی‌حجاب شده‌اند و معماری و طراحی آنها با بومی و اسلامی بودن فاصله گرفته است؛ ملاحظات فرهنگی شهر مشهد در ساخت و سازهای مجتمع‌های اداری و مسکونی مورد توجه قرار گرفته شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نیاز مسکن برای اقشار کم درآمد و همچنین افرادی که نیاز به مسکن بزرگتر دارند که دولت برای آنها هیچ برنامه‌ای ندارد در نظر گرفته شود.

قاضی‌زاده با اشاره به مسکن مهر گفت: مسکن مهر برای 4 دهک نخست جامعه ساخته می‌شود و نقدینگی قیمت زمین سبب افزایش قیمت آن می‌شود که این افزایش محرومان و اجاره‌‌نشین‌های جامعه را دچار مشکل می‌کند.

در ادامه ابوالقاسم خسروی، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسکن مهر در تربت حیدریه سبب ایجاد مشکلات و تنش شده است زیرا از افراد متقاضی در هنگام ثبت‌نام مبلغی را دریافت کرده‌اند و در موقع تحویل تفاوت قیمتی را لحاظ کرده‌اند که برای متقاضیان پرداخت آن مشکل است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار واحد مسکن مهر در تربت حیدریه ساخته شده اما امکانات لازم سکونت در آن وجود ندارد و همچنین مسجد، بازار و مدرسه در این مناطق نیست که این امر برای ساکنین مشکل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/70006/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول