اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان بجنورد:

الزامات قانونی در قراردادهای ساختمانی رعایت شود

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب بجنورد تاکید کرد: همه شهروندان باید الزامات قانونی در قراردادهای پیش فروش ساختمان‌ها را رعایت کنند.

الزامات قانونی در قراردادهای ساختمانی رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، میرعلم سیدی اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون پیش فروش ساختمان‌ها در سال 89 در قالب 25 ماده و الزام‌آور بودن آن هر گونه قراردادی که طی آن فردی متعهد به احداث و یا تکمیل واحد ساختمانی مسکونی و یا تجاری باشد، باید با رعایت این قانون صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تنظیم سند رسمی در یکی از دفاتر اسناد رسمی افزود: اسم و مشخصات طرفین، مشخصات دقیق واحد پیش فروش شده از قبیل آدرس، متراژ‍‍، پلاک،‌ امکانات واحد مورد معامله و ...، مبلغ و شرایط اقساط و زمان تحویل و تنظیم سند قطعی واحدها بخشی از الزامات قانونی است که باید هنگام انعقاد قراردادها به آن‌ها اشاره شود.

سیدی افزود: قید خسارات، تضمین‌ها و قراردادهای بیمه، تغییر قیمت و یا مشخصات مورد معامله و ضمانت اجرای این تعهدات از دیگر مواردی است که باید ذکر شود.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: هر گونه تخلف از مقررات فوق واجد وصف مجرمانه است و با شکایت شاکی خصوصی و یا سازمان مسکن و شهرسازی، تعقیب جزایی متخلفان و محکومیت آن‌ها را به حبس از 91 روز تا یک سال و جزای نقدی از 10 تا 100 میلیون ریال و تعلیق پروانه کسب مشاوران املاک متخلف و ابطال پروانه کسب در صورت تکرار به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: قراردادهای عادی که تاکنون توسط برخی افراد با پیش فروشندگان ساختمان منعقد شده است به لحاظ حقوقی الزام‌آور بوده و نمی‌توانند از انجام تعهدات خود شانه خالی کنند.

سیدی گفت: بخش زیادی از آسیب‌هایی که خریداران خانه‌های پیش‌فروش می‌بینند ناشی از ناآگاهی آن‌ها از حقوق خود به عنوان خریدار ساختمان نیمه‌ساز و یا به خاطر اعتمادی که نمی‌خواهند با رسمی کردن مذاکرات در دفاتر اسناد رسمی خدشه ببیند، است.

وی از همه شهروندان خواست شرایط قانونی را با دقت رعایت کرده تا دچار خسارات و آسیب‌های ناشی از آن نشوند.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول