اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوشهر خبر داد

آبیاری 170 هزار اصله نخل توسط ایستگاه پمپاژ کلل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از آبیاری 170 هزار اصله نخل توسط ایستگاه پمپاژ کلل خبر داد.

آبیاری 170 هزار اصله نخل توسط ایستگاه پمپاژ کلل

سیدمهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: آبیاری یکی از مهم‌ترین عوامل و شاخصه‌ها در صنعت کشاورزی است و ابعاد کمی و کیفی در عرصه کشاورزی تا حدود زیادی متاثر از نحوه آبیاری است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب عملیات آبیاری از مسائل مهمی است که این شرکت مورد توجه قرار داده و از تمام ابزار و امکانات موجود برای دستیابی به آن بهره‌ برده‌ایم.

موسوی بیان داشت: توسعه و بهبود زیرساخت‌های آبیاری در بخش مرکزی دشتستان یکی از خواسته‌های مهم کشاورزان این منطقه است که مسئولان شهرستانی نیز همواره بر آن تاکید داشته‌اند و شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند.

نقش محوری ایستگاه پمپاژ کلل - زیارت - بنار در آبیاری

وی با اشاره به نقش محوری ایستگاه پمپاژ کلل-زیارت-بنار آب‌شیرین، اضافه کرد: تامین آب عمده نخیلات بخش مرکزی دشتستان از طریق الکتروپمپ‌های ایستگاه پمپاژ کلل - زیارت - بنار آب‌شیرین انجام می‌شود و به همین دلیل این حوزه آبیاری از اهمیتی خاص برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: لایروبی حوضچه آرامش ایستگاه پمپاژ کلل - زیارت - بنار آب‌شیرین توسط واحد تعمیر و نگهداری شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر قرار دارد و تاثیری شگرف در افزایش راندمان آبیاری در کانال‌های آبیاری این منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: تعمیر الکترو پمپ‌های این ایستگاه با همکاری معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای در حال اجرا است.

موسوی ابراز داشت: ایستگاه پمپاژ کلل از سه الکتروپمپ با دبی 150 لیتر بر ثانیه و سه الکتروپمپ با دبی 180 لیتر بر ثانیه تشکیل شده است.

وی از آبیاری 170 هزار اصله نخل توسط ایستگاه پمپاژ کلل خبر داد و متذکر شد: این منطقه بیش از 170 هزار اصله نخل را تحت پوشش آبیاری قرار داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در پایان اذعان داشت: خواسته ما ایجاد رضایت در کشاورزان است و از هر ابزاری برای تحقق این هدف بهره می‌بریم.

انتهای پیام/2451/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول