اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان :

پرچم راه شهدای هسته‌ای در اهتزاز می‌ماند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: پرچم راه شهدای هسته‌ای ایران همیشه در اهتزاز می‌ماند.

پرچم راه شهدای هسته‌ای در اهتزاز می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با گرامیداشت یاد عالم ربانی آیت‌الله مجتبی‌تهرانی اظهار داشت: آیت‌الله مجتبی تهرانی از علمای وارسته تهران بود که انسان‌های بزرگی از دروس ایشان استفاده کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت جمعی از دانشجویان در هویزه و نامگذاری آن با عنوان روز شهدای دانشجو ابراز داشت: در مطالعه احوالات و نوع شهادت این دانشجویان مظلومیت به خوبی مشخص است که چگونه محاصره شده و به دفاع از میهن خود پرداختند.

عرب‌پور یاد شهدای هسته‌ای کشورمان را به ویژه شهید احمدی‌روشن گرامی داشت و گفت: دشمن زمانی که در مقابل پیشرفت نظام جمهوری اسلامی خود را ناتوان دید و نتوانست با تحریم‌ها به جایی برسد، دست به ترور دانشمندان کشورمان زد.

وی افزود: استکبار در خیال خود با ترور دانشمندان ما می‌تواند مانع از پیشرفت شود، اما جوانان دیگر این مرز و بوم پرچم راه شهدای هسته‌ای را در دست گرفتند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت: رضاخان در پی اجرای این فرمان اربابان غربی خود به ظاهر شعار آزادی زنان را سر می‌داد و به دنبال متمدن کردن کشور بود.

عرب‌پور تصریح کرد: پشت پرده کشف حجاب این بود که زمینه برای فساد مردان و جوانان فراهم شود، زیرا کشوری بدون مرد در برابر توطئه‌های متعدد استکبار توان ایستادگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: زنان را مجبور می‌کردند که حجاب برداشته و با همسران خود در مجالس عمومی شرکت کنند و امتناع از این مسئله موجب تنبیه بود.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با طرح بحث خودسازی به تفکر و اندیشیدن پرداخت و گفت: تفکر نیز دارای موانعی است.

عرب‌پور افزود: تعصب، کینه‌ورزی، آرزوهای طولانی، وابستگی به دنیا، آلودگی به گناه و بی‌ثباتی در عقیده از موانع تفکر و تعقل است.

انتهای پیام/80017/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول