اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی اوقاف نکا خبر داد

اختصاص 70 درصد از موقوفات نکا به عزاداری سیدالشهدا

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نکا گفت: 70 درصد از موقوفات شهرستان نکا اختصاص به تعزیه و عزاداری سیدالشهدا دارد.

اختصاص 70 درصد از موقوفات نکا به عزاداری سیدالشهدا

حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: 70 درصد از موقوفات نکا اختصاص به تعزیه و عزاداری سیدالشهدا دارد.

وی افزود: این موقوفات در طوس‌کلا، زرندین علیا و سفلی، شهاب‌الدین، اومال، قلعه‌سر، بریجان، اوغانلو، آبلو، امامیه، حاجی‌محله و نودهک است که در محرم امسال نزدیک به 22 میلیون تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در طول محرم امسال اجرای واقف برای عزاداری امام حسین (ع) در اماکن وقفی گلبستان، زرندین، حسینیه آیت‌الله لیموندهی و قلعه سرو برگزار شد.

به گفته زارعی، شعار امسال اوقاف سوگواری بصیرت عاشورایی بود که برابر سهمیه شهرستان ما در 15 بقعه مبارکه به عنوان پایلوت بصیرت در امامزاده عبدالکریم و عبدالحمید نوذرآباد و بسیاری از امامزاده‌ها برگزار شد.

وی گفت: در محرم امسال اعزام مبلغ بومی و غیربومی از جمله عملکردهای ما بوده که در این راستا 15 مبلغ بومی و 2 مبلغ غیر بومی به روستاهای فاقد روحانی اعزام شدند که با هدف اطلاع‌رسانی و تبیین درست عاشورا و واقعه محرم و ترویج ارزش‌های دینی انجام شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نکا اظهار کرد: ترویج سنت حسنه وقف، بصیرت‌افزایی نهضت حسینی برای عزاداران از جمله اهداف بزرگی است که در این اعزام‌ها مدنظر قرار گرفته است و مبلغین در این راستا روشنگری می‌کنند.

زارعی اضافه کرد: این مبلغان وظیفه سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، مداحی، پاسخگویی به شبهات مردم در مورد مسائل دینی و رسالت حسینی را بر عهده دارند.

وی گفت: توجه به فرهنگ وقف باید در جامعه به درستی تبلیغ شود تا مردم با آگاهی کامل به تعامل با اداره اوقاف بپردازند و در امر تبلیغ به این سازمان یاری رسانند و این ترویج از رسالت‎های خطیر مبلغان است.

وی در رابطه با سنددار کردن موقوفات نیز خاطر نشان کرد: در اخذ سند مالکیت موقوفات و مساجد نیز بر اساس برنامه ابلاغی در سال 91 تاکنون 25 مورد از طریق بنیاد مسکن پیگیری شده است.

زارعی افزود: در حال حاضر 10 امامزاده در حال ساخت داریم که بین 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که در هفته وقف به بهره‌برداری می‌رسد که از جمله امامزاده عبدالکریم و عبدالحمید نوذرآباد، امامزاده مفید، امامزاده شاه رضا لایی، امامزاده محمود قلعه‌سر، امامزاده پنج تن ارم، امامزاده سه تن برما و امامزاده زین‌العابدین سورک از آن جمله هستند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نکا ادامه داد: اخیرا در راستای کمک به امامزادگان و مساجد قریب به 10 امامزاده و مسجد کمک شده که در مجموع 2 میلیارد و 60 میلیون ریال کمک انجام شده است.

وی افزود: وقف جمعی از بهترین شیوه‌های وقف است که می‌تواند برای موضوع‌های مختلف جامعه صورت گیرد تا اجر و پاداش آن در دنیا و آخرت به همه واصل شود و در این کار خیر و بزرگ سهیم باشند.

زارعی اظهار کرد: واقفانی که مبادرت به وقف ملک خود می‌کنند باید اداره اوقاف و امور خیریه را در جریان بگذارند تا توجه ویژه نسبت به موقوفات اعمال شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا تصریح کرد: با وجود شناسایی مناسب موقوفات شهرستان، بعضی از موقوفات شهرستان در روستاها و مناطق هزارجریب ناشناخته مانده است که نیازمند همکاری آحاد جامعه در این ارتباط هستیم.

زارعی گفت: برای ترویج فرهنگ وقف یکی از شیوه‌های مناسب وقف جمعی است که باید از سوی مردم صورت گیرد.

وی افزود: شهرستان نکا در حال حاضر دارای 54 موقوفه و 7 هزار رقبه است.

انتهای پیام/86002/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول