اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد:

تعاونی توسعه عمران شهری در بویراحمد تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد به تشکیل تعاونی توسعه عمران شهری اشاره کرد و گفت: این طرح از مصوبات هیئت دولت بوده که استارت شروع آن در شهرستان بویراحمد زده شده و هیئت مؤسس آن نیز انتخاب شده است.

تعاونی توسعه عمران شهری در بویراحمد تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غفار عوض‌زاده عصر امروز در جلسه دهیاران و شوراهای بخش مرکزی شهرستان بویراحمد به نحوه تشکیل تعاونی‌ها اشاره و اظهار کرد: اهداف تعاونی‌ها با موضوعات اساسی مشخص از لحاظ جغرافیایی هر منطقه که امکان تشکیل تعاونی حداقل با هفت عضو دهیار می‌توانند تعاونی را تشکیل و فعالیت‌های لازم را شروع کنند محقق خواهد شد.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بویراحمد اذعان کرد: تعاونی‌ها معمولا شخصیت‌های حقوقی مستقلی هستند که هیچ دستگاه دولتی اجازه دخالت در انجام امور آن‌ها را نداشته تنها اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق نظارت بر روند اجرایی و کاری تعاونی‌ها را دارد.

وی تعاونی‌ها را بازوی توانمند اقتصادی دولت در روستاها عنوان کرد و گفت: شرکت تعاونی خدماتی دهیاری‌های هر منطقه و روستا به عنوان یک تعاونی فراخوانی تولیدی و توزیعی فعالیت خود را اعمال می‌کند.

این مسئول گفت: اهداف تعاونی‌ها استفاده از مشارکت‌های اقتصادی داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری (تولیدی، خدماتی، معدنی کشاورزی و...) توسعه و گسترش فعالیت‌ها به منظور افزایش درآمد و ارتقاء سطح معیشت و بهداشت و رفاه روستا، تلاش در جهت اشتغال مولد و پایدار، کمک به خودکفایی و تقویت بنیه اقتصادی نهاد دهیاری‌ها و تسهیل در ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های دهیاری است.

عوض‌زاده تصریح کرد: عمده فعالیت‌های تعاونی‌ها سرمایه‌گذاری و مشارکت در انجام فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی، خدماتی و ... اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در جهت حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط‌ زیست، احداث و ساخت مجتمع‌های ورزشی، تفریحی و رفاهی است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد تعداد اعضای سهام عدالت این شهرستان را یکصد و 90 نفر عنوان کرد و گفت: انتخابات سهام عدالت در دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله اول به ازای هر هزار نفر یک نماینده مد نظر است و در مرحله دوم انتخابات هیئت‌مدیره از بین نمایندگان منتخب مرحله اول انتخاب می‌شود.

وی به تشکیل تعاونی توسعه عمران شهری اشاره کرد و گفت: این طرح از مصوبات هیئت دولت بوده که استارت شروع آن در شهرستان بویراحمد زده شده و هیئت مؤسس آن نیز انتخاب شده است.

انتهای پیام/2571/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول