اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان سفینة النجاة-80

تمجید آیت‌الله صدر از امام و مقام معظم رهبری

خبرگزاری فارس یکی از مراجع تقلید شیعه در عراق از ایران به عنوان کشور اسلام ناب محمدی یاد کرد و با تمجید از امام و رهبری گفت: کشوری با چنین رهبران بزرگ و عالمی همواره معتقد به ولایت و اسلام ناب محمدی است.

تمجید آیت‌الله صدر از امام و مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از قم به کربلا، آیت‌الله سید حسین سید اسماعیل صدر در دیدار با اعضای کاروان سفینة النجاة با قدردانی از دست‌اندرکاران ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین در ایران، جمهوری اسلامی ایران را متعلق به همگان دانست.

وی از ایران به عنوان کشوری دارای تمدنی بزرگ و علمای اهل فضل و حوزه‌های علمیه عظیم و مبارک یاد کرد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه قم و خراسان و دیگر استان‌های ایران علمای بزرگی را برای خدمت به مردم و ترویج اسلام و معارف اهل بیت تربیت کرده‌اند.

این مرجع شیعه ملت ایران را مردمی مؤمن و معتقد به خدا و اسلام ناب محمدی عنوان کرد و ابراز داشت: ایران کشور اسلام، اهل بیت، علما، شهدا و مجاهدین راه خدا است.

وی از امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای به نیکی یاد کرد و یادآور شد: کشوری که دارای چنین رهبران بزرگ و عالمی باشد همواره معتقد به ولایت و اسلام ناب محمدی است.

آیت‌الله صدر در ادامه با اشاره به اینکه تجسم اسلام ناب در زندگی بر اساس ایمان عملی امکان‌پذیر است اظهار داشت: آیات قرآن نیز هر گاه ایمان را متذکر شده عمل صالح را نیز همراه با ایمان آورده است.

وی با بیان اینکه مجسم کردن ایمان دارای وجوه متعددی است تاکید کرد: یکی از وجوه ایمان عملی، خدمتی است که در ساخت ضریح مطهر اباعبدالله انجام شده است.

این مرجع تقلید شیعه امام حسین(ع) را خلاصه اسلام دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) وارث تمام انبیا و اولیاء الهی است و خدمت به اباعبدالله خدمت به تمام انبیا و اولیا است.

وی خطاب به هیئت امنا و تمام کسانی که در ساخت ضریح جدید اباعبدالله الحسین(ع) نقش داشتند، گفت: شما در ساخت این ضریح مطهر ایمان عملی خود را نشان دادید.

آیت‌الله صدر افزود: شما در این شش سال با امام حسین زندگی کردید و همواره در این مدت در محضر آن حضرت مشغول به فعالیت بودید و لذا به کاری که کردید افتخار می‌کنید.

وی با بیان اینکه ساخت ضریح امام حسین(ع) قطعاً با سختی‌ها و زحمات زیادی همراه بوده است تصریح کرد: شما سازندگان و دست‌اندرکاران ساخت ضریح چون این کار را در راه خدا و امام حسین(ع) می‌دانستید سختی‌ها را به جان خریدید به همین دلیل خدا نیز قلب‌های شما را منور کرد و همه امور برای شما آسان شد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: شما در این شش سال در حال عبادت بودید زیرا برای امام حسین(ع) زندگی کرده و رسالت آن حضرت را دنبال کردید.

وی همچنین ساخت ضریح مطهر را خدمت به عتبات مقدسه دانست و با اشاره به انتقال ضریح مطهر اباعبدالله به کربلا ابراز داشت: قطعاً امام حسین(ع) از آمدن شما خشنود است زیرا شما سال‌ها به خاطر امام حسین(ع) و ساخت ضریح انجام وظیفه کردید.

آیت‌الله صدر با آرزوی توفیق برای سازندگان و دست‌اندرکاران ساخت ضریح گفت: امیدوارم اعمال شما مقبول خداوند واقع شود و از ثواب آن بهره‌مند شوید و موفق به استمرار در این خدمات باشید.

وی با بیان اینکه ما این اعمال و خدمات را برای شما مبارک می‌دانیم از هیئت امنای ساخت ضریح به طور ویژه قدردانی کرد و گفت: قطعاً هیئت امنای ساخت ضریح نقش بسزایی در به نتیجه رساندن آن و خدمت به عتبات مقدسه داشته‌اند.

این مرجع تقلید همچنین نقش آیت‌الله سیستانی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی را در ساخت ضریح اباعبدالله الحسین مهم ارزیابی کرد.

در ابتدای این دیدار محمود پارچه‌باف مدیر پروژه ساخت ضریح و حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین به ارائه گزارشی از چگونگی ساخت و نحوه انتقال ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا به کربلای معلی پرداختند.

انتهای پیام/78010/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول