اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده راهنمایی و رانندگی سنندج مطرح کرد

کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات راهور در کنترل ترافیک سنندج

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده راهنمایی و رانندگی سنندج از کمبود نیروی انسانی و افزایش چندین برابری وسایل نقلیه در شهر سنندج به عنوان عوامل عدم عملکرد حداکثری این نیرو در مرکز استان نام برد.

کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات راهور در کنترل ترافیک سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون نصری دوشنبه شب در جلسه ویژه رفع مشکلات ترافیکی شهر سنندج اظهار داشت: در حالی که طی چند سال اخیر تعداد وسائل نقلیه در سطح استان کردستان به بیش از سه برابر و یا بیشتر هم افزایش پیدا کرده، اما وضعیت معابر در بافت مرکزی شهر سنندج به همان شیوه سابق باقیمانده است و هر روز بر دامنه این عدم تناسب افزوده می‌شود.

وی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز تعویض پلاک استان هم‌اکنون بیش از 83 هزار وسیله نقلیه در شهر سنندج پلاک‌گذاری شده و این روند با سرعت روزافزون همچنان ادامه دارد.

جانشین فرمانده راهنمایی و رانندگی سنندج تصریح کرد: علی‌رغم افزایش تعداد وسایل نقلیه و عدم متوازن گسترش خیابان‌ها و معابر در سطح شهر سنندج مشکل دیگری نیز زمینه‌ساز تحقق عملکرد حداکثری راهنمایی و رانندگی در این شهر شده و آن هم کمبود نیروی انسانی است.

نصری افزود: یک‌طرفه کردن خیابان‌های منتهی به میادین اصلی امری ناکارآمد بوده و باید چاره‌ای اساسی برای رفع مشکل ترافیک سنندج اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان نیز در این جلسه بیان داشت: توسعه مسیر راه، راه‌ حلی برای برطرف کردن ترافیک‌ سواره در مرکز شهر سنندج نیست بلکه اجرای طرح پیاده‌ راه‌سازی علاوه بر حل معضل ترافیک موجب سرزندگی و نشاط مرکز شهرها نیز خواهد شد.

امیر قادری، با بیان اینکه به منظور کاهش بار ترافیکی در شهر سنندج مطالعه طرح پیاده‌ راه از سوی شورای ترافیک استان در دست اقدام و تدوین است، افزود: بررسی‌های کارشناسی مرتبط با مسائل حمل‌ و نقل درون شهری نشان داده که مباحث انسان‌‌مدار یکی از راه حل‌‌های رفع مشکلات نقاط پر ترافیک شهری مانند شهر سنندج است.

وی اعلام کرد: در راستای ساماندهی ترافیک در ساعات اوج تردد و عبور مرور در محورهای مرکزی شهر، از ورود وسایل نقلیه شخصی به حریم طرح در هسته مرکزی شهر جلوگیری می‌شود و بدون شک این امر می‌تواند نقشی مهم در کاهش بار ترافیکی داشته باشد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: توسعه پیاده راه‌‌ها نخستین حلقه برای کاهش بار ترافیکی و ایجاد بستر لازم برای تسهیل در تعاملات اجتماعی در یک شهر است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/79006/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول