اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رفسنجان خبر داد

نصب 25 دوربین مداربسته کنترل ترافیک در رفسنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: 25 دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک در شهر رفسنجان نصب شده است.

نصب 25 دوربین مداربسته کنترل ترافیک در رفسنجان

سید محمد رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بارندگی اظهار داشت: پلیس در این فصل برای کنترل ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری تمهیدات لازم را به کار می‌برد.

وی از نصب 25 دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک سطح شهر رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد دوربین نصب و سیم‌کشی‌های کابل نوری آن انجام شده و کارهای عملیاتی آن توسط شورای ترافیک در حال بررسی است.

رضایی به برگزاری جلساتی با هلال‌ احمر و اورژانس با حضور پلیس راه انار و باغین برای پوشش هر چه بهتر حوادث جاده‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فصل بارندگی کمک‌رسانی به موقع به مسافران جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان داشت: اصلاح فرهنگ رانندگی این مهم را می‌طلبد که مردم بیشتر اهتمام بورزند و در مواقع غیرضروری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و این امر هم کاهش ترافیک و هم کاهش تصادفات را در پی دارد.

رضایی عنوان کرد: به منظور حضور سریع‌تر پلیس راه در محورهای مواصلاتی و حوزه‌های روستایی به صورت موردی و پایگاهی پلیس راه رفسنجان در میدان خاتم‌الانبیاء (ص) این شهرستان مستقر و بررسی تصادفات برون‌شهری آسان‌تر صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی رفسنجان با بیان اینکه برقراری امنیت اجتماعی مهم‌ترین وظیفه پلیس است، ابراز داشت: در این زمینه معتادان پر خطر اعم از زن و مرد و متکدیانی که از شهرها و یا کشورهای دیگر به این شهر آمده‌اند، جمع‌آوری می‌شوند تا چهره شهر مطلوب شود.

رضایی از موفقیت طرح‌های پلیس در روزهای اخیر خبر داد و بیان داشت: طی مدت 48 ساعت دو منزل خرده‌فروش پلمب و با نصب پارچه نوشته علت پلمب مشخص شد و این گونه کارها همراه با مشارکت مردمی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر مراقبت بیشتر شهروندان از اموال خرد و کلان خود خاطرنشان کرد: مقدار زیادی کشفیات اعم از هفت تن مس از سارقان کشف و ضبط  و تعداد زیادی سارق در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رضایی تعامل مردم با پلیس را گامی در راه موفقیت بیشتر طرح‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی خواند و افزود: والدین موظفند، نکات ایمنی و امنیتی را به فرزندان خود گوشزد کنند و هرجا نیاز به حضور پلیس بود، یگان‌های نیروی انتظامی آماده رسیدگی هستند.

وی حضور به موقع پلیس در مراکز تفریحی اعم از پارک‌ها و شهربازی را مایه مباهات خواند و اذعان کرد: در سال جاری کمترین برخورد و درگیری بین مرم در این مکان‌ها به وجود آمد و این مهم مرهون حضور یگان‌ها و نیروهای پلیس در محل است.

وی تعطیلی مراکز عرضه قلیان را از دیگر کارهای نیروی انتظامی در چند ماه اخیر اعلام کرد و بیان داشت: طی مدت یک ماه 100 مرکز عرضه قلیان در شهر راه‌اندازی می‌شود که در مدت کوتاهی بلافاصله با هماهنگی قضایی توسط نیروی انتظامی تعطیل شد.

رضایی ایجاد پایگاه عملیاتی نیروهای مستقر در محله رستم‌آباد را موجب بالا رفتن ضریب امنیت این محله دانست و تصریح کرد: برای احداث ساختمان کلانتری در این محله همکاری شورای شهر و فرمانداری را می‌طلبیم.

وی فاصله گرفتن والدین از فرزندان را مهم‌ترین عامل به دام افتادن فرزندان خواند و بیان داشت: حمل سلاح سرد مانند سلاح گرم با حکم قضایی همراه است و هر فردی را که پلیس از وی چاقو یا نظیر آن را کشف کند، مجرم شناخته شده و به دستگاه قضایی معرفی می‌شود، بنابراین والدین نسبت به رفت و آمدهای فرزندانشان دقت زیادی کنند تا در دام دوست‌های ناباب گرفتار نشوند.

انتهای پیام/80016/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول