اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

باید اموال موقوفه به‌ صورت کامل حفظ شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید اموال موقوفه به‌ صورت کامل حفظ شود، گفت: باید سرمایه ‌گذشتگان را توسعه دهیم و در مسیر رشد و بالندگی آن تلاش کنیم.

باید اموال موقوفه به‌ صورت کامل حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اوقاف فارس، اظهار داشت: در اسلام به کسی که کار و تلاش نکند و زحمت نکشد، پولی تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به حساسیت کار اوقاف و مدیریت آن، تصریح کرد: به لحاظ وجود بقاع متبرکه امام‌زادگان لازم‌التکریم، فارس از فضایی برخوردار است که هیچ استانی از آن برخوردار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: بقاع امامزادگان ظرفیتی عظیم و بارانداز فکری و روحی و سنگ صبور مردم به‌شمار می‌روند بنابراین باید به توسعه آنها توجه کافی شود.

ایمانی ادامه داد: تمام متولیان موقوفات در سراسر کشور بدانند که اگر در بالابردن درآمد وقف تلاش نکرده و در مصرف آن توجه نداشته باشند، حق‌التولیه بر آنان حرام است.

وی در مورد اهمیت اوقاف گفت: در تمام تمدن‌ها، بابلیان،‌ مصریان، ایرانیان و رومیان، با مسئله وقف و حبس‌العین و اطلاق‌الثمر، مطرح بوده و وجود داشته و در اسلام نیز این سنت دیرپا از شخص پیامبر (ص) آغاز شده و در ائمه (ع) و صحابه و تابعین و شخصیت‌های بلندمرتبه ادامه پیدا کرده است.

ایمانی تاریک‌ترین دوران اوقاف را در تاریخ معاصر ایران،‌ دوران حکومت رضا‌خانی دانست و بیان کرد: اوقاف همواره مورد ظلم ظالمان و قداره‌بندان و زورگویان قرار داشته و اموالش تاراج و حیف و میل شده است.

وی با بیان اینکه باید اموال موقوفه به ‌صورت کامل حفظ شود، گفت: باید سرمایه‌ گذشتگان را توسعه دهیم و در مسیر رشد و بالندگی آن تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: امروز سرمایه‌ای که در جامعه ما مطرح است منابع سنگین را شامل می‌شود، اما آیا این سرمایه درآمدی متوازن نیز دارد.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: بالا بردن سطح درآمد با منافع کسانی‌ که به خوردن اموال وقف عادت کرده‌اند، تناقض دارد و مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد که نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی گفت: در مورد وقف برخورد با متخلفان از قوانین شرع و کشور ضروری است و مسئولان اوقاف باید یاری دهند تا درآمدها در حد معقول رشد کند.

ایمانی همچنین خاطرنشان کرد: حقی که برای متولی در اوقاف قائل شده‌اند در قبال زحمتی است که باید کشیده شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: جذب مردم به امامزادگان، جامعه را از بسیاری مفاسد در امان نگاه می‌دارد که در این راستا باید در بحث موقوفات و افزایش درآمد حاصله از آنها و هزینه‌کرد این درآمد توجه شود.

به گزارش فارس، در این مراسم حجت‌الاسلام محمد حسینی‌ مقدم به‌عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه فارس معرفی شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول