اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مربی فوتبال:

مطالب رسانه‌ها در مورد مربی‌ها صادقانه نیست

خبرگزاری فارس: یک مربی فوتبال گفت: اکثر مطالبی که در رسانه‌ها در مورد مربی‌های ورزشی به ویژه مربیان فوتبال درج می‌شود منصفانه نیست.

مطالب رسانه‌ها در مورد مربی‌ها صادقانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رسول کربکندی ظهر امروز در جلسه چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربیگری و مهارت مؤثر در مدیریت که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: امید می‌رود بعد از برگزاری این جلسه دیدگاه مردم نسبت به مربیان و کار مربیگری تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه خیل زیادی از مردم به ورزش علاقه نشان می‌دهند و مخاطب ورزش به ویژه فوتبال به حساب می‌آیند تصریح کرد: تمام این مخاطبان تنها شخصی را که می‌شناسند مربی است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: در صحنه‌های ورزشی افراد مدیر و دیگر متصدیان تیم را نمی‌شناسند به ویژه در زمان‌هایی که تیم با شکست روبه‌رو می‌شود تمام ناراحتی‌ها و عصبانیت‌ها به مربی‌ها وارد می‌شود.

کربکندی با اشاره به اینکه تفاوت برخوردهای افراد قبل و بعد از بازی بسیار متفاوت است اذعان کرد: حرفه مربی‌گری به گونه‌ای است که افراد عادی در مورد آن اظهار نظرهایی را ارائه می‌دهند و مربی باید پاسخگوی این اظهار نظرها باشد که گاها منصفانه نیست و در رسانه‌ها هم انعکاس پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از قضاوت‌ها تند و نابه‌جا است متذکر شد: مربیان نیز انسان هستند و حق اشتباه دارند و نباید توقعات بی‌جا و غیر منطقی از مربیان وجود داشته باشد.

این مربی فوتبال با اشاره به چند جهتی بودن تصمیم‌هایی که مربیان باید اتخاذ کنند خاطر نشان کرد: مربیان در نظر می‌گیرند که تیم در چه شرایطی است و با چه شرایطی باید تیم‌ها را چیدمان کنند و از این نظر از سایر افراد ناآگاه به شرایط تیم خود آگاه‌تر است.

کربکندی با بیان اینکه عشق به کار مربی‌گری مهم‌ترین دلیل برای ادامه این کار در افراد است اذعان کرد: اگر علاقه و عشق به کار در میان مربیان وجود نداشته باشد سختی کار سبب بیرون رفتن فرد از این عرصه می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کار مربیگری در واقع یک حرفه است تاکید کرد: در این حرفه نیز مانند سایر حرفه‌ها افراد باید برای پیشرفت تلاش کنند و استعدادهای لازم را داشته باشند ولی شرط شروع آن علاقه و عشق به ورزش و کار مربیگری است.

این ورزشکار برجسته با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط دوسویه‌ای میان مربی‌گری و مدیریت برقرار است بیان کرد: به این معنی که مدیریت در مربی‌گری امری لازم است و همچنین مربی‌گری در مدیریت نیز مقوله‌ای ضروری است.

کربکندی ادامه داد: تاثیر مدیریت در مربی‌گری امری واضح است ولی تاثیر مربی‌گری در مدیریت کمی چالش‌ برانگیز است.

وی افزود: تاثیر مهارت مربی‌گری در مدیریت به گونه‌ای است که در مشکلات مدیران باید بتوانند با استفاده از مهارت‌های مربی‌گری مانند موقعیت‌سنجی و دیگر مهارت‌هایی مانند این مشکل را برطرف کنند.

انتهای پیام/70010/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول