اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با یادگار گذاشتن 120 هزار بیت شعر

شاعر شهیدان کرمان درگذشت

خبرگزاری فارس: با یادگار گذاشتن 120 هزار بیت شعر فتح‌الله زرین‌کلاه شاعر شهیدان در آستانه اربعین حسینی در کرمان درگذشت.

شاعر شهیدان کرمان درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ فتح‌الله زرین‌کلاه سراینده اشعار مجموعه 10 جلدی حماسی زندگی‌نامه 6 هزار و 500 شهید گلگون کفن استان کرمان دار فانی را وداع گفت.

احمد سعیدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پی درگذشت این شاعر پیشکسوت با تسلیت به خانواده آن مرحوم و اهالی فرهنگ و هنر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است «در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، هنرمند فاضل و پیشکسوت کرمانی، شاعر شهیدان به ملکوت اعلی پیوست و روح بلندش در حریم امن الهی مأوا گرفت».

در بخش دیگری از بیانیه مذکور تصریح شده است «شادروان فتح‌الله زرین‌کلاه به سبب اعتقاد عمیق به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارادت خالصانه به جان باختگان هشت سال دفاع مقدس، مجموعه 10 جلدی حماسی زندگی‌نامه 6 هزار و 500 شهید گلگون کفن استان کرمان را در قالب 120 هزار بیت شعر از میلاد تا شهادت به زیور طبع آراست».

در ادامه این بیانیه تاکید شده است «بی‌شک این تلاش معنوی که به تاسی از توصیه ارزشمند مقام منیع ولایت آنجا که فرمودند «امروز هنرمندان ما باید با هنر خود و الهام از پیشوایان دین شکوه و عظمت هشت سال دفاع مقدس، فداکاری رزمندگان و جانبازان و آزادگان و ملت بزرگ ایران را که از مکتب عاشورای حسینی نشات گرفته است، جاودانه سازند» انجام شده است، نام او را تا ابد در زمره هنرمندان متعهد ایران اسلامی جاودان می کند.

در پایان بیانیه مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان بیان شده است «در آمیزه‌ای از اندوه، ضایعه اسفبار درگذشت شاعر متعهد دفاع مقدس، روانشاد فتح‌الله زرین‌کلاه را به جامعه فرهنگی و هنری استان، مردم هنردوست و ادب پرور دیار کریمان و خانواده مکرم وی تسلیت عرض کرده، از پیشگاه با عظمت خداوند متعال می‌خواهیم روح نجیب و پاک آن فقید سعید را غریق رحمت و در روز حشر با صلحا و شهدا محشور کند».

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول