اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح بهبود ساختار کشتارگاه‌های دام و طیور

کشتارگاه‌های قم در نوبت کسب پروانه مجدد قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان قم گفت: روند بهبود ساختار کشتارگاه‌های استان رو به پیشرفت است که با ایجاد تغییرات بنیادی، پروانه بهداشت مجدد به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

کشتارگاه‌های قم در نوبت کسب پروانه مجدد قرار گرفتند

محمد مرتضی زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم هدف از طرح بهبود ساختار کشتارگاه‌ها را ایجاد سیستم به روز و پیشرفته دانست و اظهار کرد: حفظ شرایط بهداشتی به مرور زمان سخت‌تر می‌شود به همین دلیل کشتارگاه‌ها به تغییرات ساختاری نیاز دارند تا پروانه بهداشتی آن‌ها تمدید شود.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته ضوابط جدیدی به کشتارگاه‌ها ابلاغ شده تصریح کرد: مطابق دستورالعمل‌های جدید، تغییراتی همچون افزایش ظرفیت‌ها و اصلاح ارتباطات صورت می‌گیرد تا با کنترل و نظارت بیشتر بر بهداشت عمومی، محصولات با کیفیت بهتری در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: مطابق ضوابط ابلاغ شده در سیستم جدید، ورود و خروج کارکنان و تردد کارگران در قسمت‌های تمیز و کثیف کشتارگاه، مجزا و کنترل شده تا میزان آلودگی‌های منتقل شده از محیط به فرآورد‌ه‌های غذایی به حداقل مقدار ممکن کاهش پیدا کند.

مرتضی‌زاده افزود: با توجه به اینکه فعالیت کشتارگاه‌ها پر استهلاک و هزینه بر است، بر اساس اولویت‌ها برای هر کشتارگاهی زمانبندی انجام داده‌ایم که مطابق آن، تغییرات بنیادی و مورد نیاز هر کشتارگاه از یک ماه تا یک سال تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور تغییر ساختار کشتارگاه‌ها در سال گذشته اقداماتی صورت گرفته گفت: تغییرات اعمال شده در گذشته کافی نبوده و این کشتارگاه‌ها پروانه موقت گرفته‌اند، اما برای کسب پروانه دائم باید تغییرات بنیادی در ساختار آن‌ها صورت بگیرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر پنج کشتارگاه دام و طیور به صورت رسمی در قم فعالیت می‌کنند گفت: این کشتارگاه‌ها زیر نظر هستند و چندین نفر به عنوان ناظر فنی و بهداشتی به طور شبانه روزی در دو شیفت شبانه و روزانه به تمام فعالیت‌های صورت‌ گرفته نظارت می‌کنند.

این مسئول کشتارگاه بهاران را در زمینه تغییرات صورت‌ گرفته در راستای بهبود ساختار بهداشتی پیشرو دانست و گفت: بخش سردخانه نوین و 10 هزار تنی این کشتارگاه از سال گذشته راه‌اندازی شده که بالاترین حجم را در استان و منطقه دارد.

مرتضی‌زاده فعالیت بقیه کشتارگاه‌ها را رو به جلو دانست و اذعان داشت: با توجه به نوسانات ارز و پرهزینه بودن تغییرات، فرآیند بهبود ساختار کشتارگاه‌ها با ملاحظه بیشتری دنبال می‌شود تا علاوه بر تحقق اهداف بهداشتی، بحث‌های اجتماعی آن نیز رعایت شود.

انتهای پیام/2258/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول