اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

گوشت مصرفی مردم اردبیل از کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در آینده نزدیک با تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی، گوشت مصرفی اهالی از کشتارگاه‌های صنعتی استان تامین می‌شود.

گوشت مصرفی مردم اردبیل از کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، صادق صالحی در دیدار با سرپرست فرمانداری نیر اظهار داشت: از نظر مبارزه با بیماری‌های دامی در منطقه نیر در نقطه مطلوبی قرار داریم و اگر اعتبارات دامپزشکی در فصل کشاورزی افزایش یابد هیچ وقفه‌ای در روند واکسیناسیون دام‌های منطقه ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: پروژه‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی در قالب طرح‌های مختلف مبارزه مانند دیگر پروژه‌های عمرانی تعطیل‌بردار نیست و اگر فرآیند واکسیناسیون دام‌ها امسال به دلایلی انجام نشود، تبعات آن در سال‌های آتی گریبان‌گیر جمعیت انسانی و دامی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه از نظر موقعیت جغرافیایی، منطقه نیر در شاه‌راه اتصالی استان به شمال غرب کشور واقع است، به اهمیت مبارزه با بیماری‌های دامی در این منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته تخصیص اعتبارات در حوزه بیماری‌های دامی منطقه نیر کاهش یافت که به دنبال آن ما شاهد کانون‌هایی از بیماری بروسلوز (تب مالت) در منطقه بودیم که با افزایش اعتبارات مایه‌کوبی، امسال با پوشش حداکثری واکسیناسیون، بیماری بروسلوز دام‌های منطقه به شدت فروکش کرده و به حد چشمگیری کاهش یافته است.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با هماهنگی بین‌بخشی و حمایت‌ ارگان‌های ذیربط، ضمن تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی گوشت مصرفی اهالی از کشتارگاه‌های صنعتی استان تامین شود.

صالحی همچنین خواستار برقراری قرنطینه دامی و کنترل ورود و خروج دام در مبادی خروجی شهرستان نیر به استان آذربایجان شرقی با همکاری‌های بین‌بخشی شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین واکسن، مواد بیولوژیک و داروهای مورد نیاز دامی در استان وجود ندارد، تنها چالش پیش روی دامپزشکی را کمبود نیروی انسانی و اعتبارات عنوان کرد.

در این دیدار سرپرست فرمانداری نیر به نقش دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌های دامی و ارتقای بهداشت عمومی جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: بهداشت دام و طیور، به دلیل ارتباط آن با بهداشت همگانی و جمعیت انسانی فوق‌العاده حائز اهمیت است و امری تعطیل‌بردار نیست و بایستی به طور مستمر در راستای اعتلای آن کوشید.

میر فخرالدین زاهد همچنین در خصوص همکاری‌های بین‌بخشی و تامین اعتبارات دامپزشکی در حد توان قول مساعد داد.

انتهای پیام/62007/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول