اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

شهرداری‌ها باید نسبت به جمع‌آوری کشتارگاه‌ها اقدام کنند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان بر لزوم ورود شهرداری‌ها برای جمع کردن کشتارگاه‌های سنتی تاکید کرد.

شهرداری‌ها باید نسبت به جمع‌آوری کشتارگاه‌ها اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه بازیافت پسماند استان زنجان با اشاره به ضرورت توجه به موضوع کشتارگاه‌ها در شهرهای استان زنجان اظهار داشت: وضعیت فعلی کشتار و توزیع گوشت مناسب نیست.

وی با بیان اینکه گوشت در کشتارگاه‌های سنتی به صورت غیر بهداشتی کشتار و توزیع می‌شود، افزود: مطمئناً اگر مردم از این وضع آگاه شوند از مصرف آن خودداری می‌کنند.

استاندار زنجان به افتتاح کشتارگاه صنعتی با هزینه بخش خصوصی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این کشتارگاه در حال حاضر با ظرفیت زیر 20 درصد کار می‌کند.

وی ادامه فعالیت کشتارگاه صنعتی را با وضع فعلی غیر اقتصادی دانست و اضافه کرد: اگر روال به همین منوال پیش رود این کشتارگاه به زودی تعطیل می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه خبر موثق وجود دارد که شهرداری‌ها در حال حاضر برای کشتار دام هزینه می‌کنند، ادامه داد: شهرداری‌ها باید هر چه زودتر نسبت به جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی موجود در شهرها اقدام کنند.

وی بر ضرورت بسته‌بندی گوشت در کشتارگاه صنعتی برای ارائه به مردم تاکید کرد و گفت: این روش مناسب‌ترین راه برای بهداشتی کردن عرضه گوشت است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود موضوع پسماندها و بازیافت آنها را از موارد مهم امور شهری عنوان و تصریح کرد: این موضوع چند سالی است که در دست پیگیری است ولی به دلایلی به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر لزوم آغاز طرح بازیافت زباله‌ها افزود: آغاز این طرح می‌تواند به عنوان جرقه تلقی شود.

رئوفی‌نژاد جمع‌آوری و بازیافت زباله را مهم‌ترین خدمت شهرداری به شهروندان اعلام و اضافه کرد: دفن و جابه‌جایی زباله‌ها دور باطل تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح ساماندهی زباله‌ها باید برای همه مردم از جمله شهر و روستا اجرا شود.

استاندار زنجان با اشاره به مراجعه افراد زیادی با ادعاهای مختلف اضافه کرد: این افراد با ادعای تکنولوژی‌های متعدد برای بازیافت به استان وارد شدند ولی به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: اجرای بازیافت پسماندها باید توسط بخش خصوصی و با حمایت بخش دولتی انجام شود.

انتهای پیام/73004/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول