اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان:

خواسته کشاورزان پشتیبانی از تولید در تمام مراحل کشت است

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: خواسته کشاورز پشتیبانی از تولید در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت، تأمین نهاده‌ها، آموزش کشاورزان برای کم کردن هزینه‌ها، بازار رسانی محصول و قیمت‌گذاری محصول در مرکز تولید محصول است.

خواسته کشاورزان پشتیبانی از تولید در تمام مراحل کشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، علی جهازی در جمع رؤسای ادارات تعاون روستایی و نیز مدیران عامل اتحادیه‌های فریدن، فریدونشهر، تیران و کرون و خوانسار اظهار کرد: اگر دولت در این شرایط اقدام به خرید تضمینی محصول با شرایط خاص مانند کیفیت، کمیت و نوع بسته‌بندی کند، با بی‌میلی تولیدکنندگان این محصول به دلیل ناکافی بودن مبلغ در مقابل هزینه‌های تولید، مواجه می شود.

وی افزود: این امر به سبب ساماندهی نشدن بازار و کنترل نکردن تولید است که نتیجه نیز چیزی جز نارضایتی نیست.

به گفته مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان قیمت محصول با طرح ساماندهی محصول کشاورزی در کشور به ثبات می‌رسد و این امر نیاز به یک عزم ملی دارد که باید در سه بخش تولیدکنندگان و کشاورزان، مسئولان و تشکل‌ها، آن را آغاز کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه کشاورز تولید بر اساس یک الگوی مشخص و برنامه‌ریزی شده کشت، تنوع در کشت و دوری از کشت‌های تک محصولی، اصلاح شیوه‌های تولید برای اقتصادی کردن و کم کردن هزینه‌های تولید، استفاده از علوم و فنون برای همگام کردن تولید با تکنولوژی روز و کیفی کردن تولید است.

جهازی درباره وظیفه مسئولان در ساماندهی کشاورزی گفت: برآورد میزان نیاز تولید، تضمین حمایت از تولید در چهارچوب طرح، دادن یارانه‌های خرید تضمینی قبل از تولید با مدیریت مسئولان استان در میزان و نوع کشت، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان و خصوصی‌سازی دولت در قالب طرح حمایت از تشکل‌ها از وظایف این بخش است.

به گفته وی وظیفه تشکل‌ها نیز در انجام تمام مراحل اجرای طرح از طریق تشکل‌ها، برآورد نیاز تولیدکننده و تأمین نهاده‌های تولید و پشتیبانی‌های مالی از طریق کمک در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت دولتی و نیز اخذ یارانه‌های خرید تضمینی قبل از تولید، تعیین مسیر حرکت برای تولید کننده و یاری کشاورز برای افزایش کمی و کیفی تولید محصولات سالم و ارگانیک خلاصه می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان تاکید کرد: خواسته کشاورز پشتیبانی از تولید در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت، تأمین نهاده‌ها، آموزش کشاورزان برای کم کردن هزینه‌ها، بازار رسانی محصول(به دو شکل عرضه مستقیم و یا با واسطه)، قیمت‌گذاری محصول در مرکز تولید محصول است.

انتهای پیام/63002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول