اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

عدم خرید تضمینی سیب‌زمینی کشاورزان را دچار مشکل کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری گفت: عدم خرید تضمینی سیب زمینی از مشکلات بارز کشاورزان این استان است.

عدم خرید تضمینی سیب‌زمینی کشاورزان را دچار مشکل کرده است

طاهر نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: سیب زمینی کاران استان چهارمحال و بختیاری با تلاش بسیار محصول با کیفیت تولید می‌کنند اما در زمانی که باید حاصل دسترنج خود را ببینند با بی مهری مسئولان مواجه شده‌اند.

وی قیمت تمام شده سیب زمینی تا زمان برداشت به ازای هر یک کیلوگرم را 250 تومان اعلام کرد و گفت: این در حالیست که کشاورزان سیب زمینی خود را با قیمت 150 تا 200 تومان در بازار مصرف به فروش می‎رسانند.

نوربخش خاطرنشان کرد: این وضعیت موجب شده که کشاورزان نه تنها سودی نداشته باشند بلکه دچار خسران و زیان نیز شوند، بطوری که گفته می‎شود اگر کشاورز سیب زمینی خود را برداشت نکند بهتر است.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت انبارهای مدرن و سنتی این استان، افزود: در حال حاضر انبارهای مدرن و سنتی این استان ظرفیت نگهداری 70 هزار تن سیب زمینی را دارند.

وی ظرفیت انبارهای این استان را بسیار کم‌تر از میزان تولیدات سیب زمینی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر صادرات سیب زمینی با وجود این تعرفه‌ها و نبودن مسائل تشویقی موجب بروز مشکلات مضاعف برای کشاورزان شده است.

نوربخش عدم خرید تضمینی سیب زمینی را از مشکلات بارز کشاورزان دانست و متذکر شد: وجود این مشکلات و نبود هیچ پشتوانه‌ای برای کشاورز و یا اعلام حمایت از این قشر زحمت کش در سالی مزین به نام سال تولید ملی و حمایت از تولید کننده قابل توجیه نیست.

این مسئول سطح زیر کشت سیب زمینی در این استان را 5 هزار هکتار اعلام کرد و اذعان داشت: در سال زراعی جاری افزون بر 160 هزار تن سیب زمینی از سطح مزارع این استان برداشت شده است.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول