اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سه گانه کشور:

خراسان جنوبی استانی مستعد در ورزش‌های سه‌گانه است

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور خراسان جنوبی را استانی با استعداد در ورزش‌های سه‌گانه دانست و گفت: زمینه‌های رشد سریع این ورزش‌ها در خراسان جنوبی وجود دارد.

خراسان جنوبی استانی مستعد در ورزش‌های سه‌گانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی صبور ظهر امروز در جلسه مجمع انتخاب هیئت ورزش‌های سه‌گانه خراسان جنوبی اظهار کرد: دلیل حضور من به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه مشاهده مشکلات و ایجاد هماهنگی بیشتر هیئت‌ها با ادارات کل ورزش و جوانان است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ اقتصادی و امکانات محروم است، تصریح کرد: اما به لحاظ نیروی انسانی در تمامی عرصه‌ها یکی از استان‌های برتر کشور است و ورزشکاران و جوانان مستعد فراوانی دارد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور یادآور شد: برای شکوفا شدن استعدادهای بالقوه نوجوانان و جوانان این استان در زمینه ورزش باید برنامه‌ریزی درست داشت و امکانات مورد نیاز را برای آنها فراهم آورد.

صبور با اشاره به اینکه یک ورزشکار برای رسیدن به پله‌های ترقی و مقام‌های قهرمانی باید سیر و مسیر طولانی را چندین ساله طی کند، افزود: اما ورزشکاری به نام سعید علیزاده از خراسان جنوبی با وجود کمبود امکانات توانسته در مسابقات آسیایی که گستره جهانی داشته مقام کسب کند.

وی اضافه کرد: وجود این‌گونه ورزشکاران در خراسان جنوبی نشان از مستعد بودن این استان در زمینه ورزش دارد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور گفت: خراسان جنوبی با داشتن و هزینه کردن یک پنجم بودجه و اعتبارات ورزش‌های سه‌گانه استان‌های بزرگی چون تهران می‌تواند مقام‌های خوبی نسبت به استان‌های بزرگ کسب کند.

صبور با بیان اینکه اخلاق ورزشی و توجه به اعتقادات معنوی یک ارزش و اصل در ورزش‌های سه‌گانه و تمامی ورزش‌ها محسوب می‌شود، یادآور شد: بدون این شاخص‌ها تیم، ورزشکار و مربی هیچ ارزشی ندارد.

وی، شنا را پایه و اساس ورزش‌های سه‌گانه دانست و اظهار کرد: نیاز اصلی این هیئت ورزشی به یک استخر شنا است که در این زمینه باید اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری لازم را داشته باشد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور با اشاره به اینکه یکی از اهداف ورزش در حوزه قهرمانی انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی به خارج از کشورمان است، تصریح کرد: در این زمینه ورزشکاران زن و مرد ایران اسلامی تاکنون عملکرد خوبی داشتند.

صبور با بان اینکه زنجان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و تبریز در ورزش‌های سه‌گانه جزء استان‌های برتر و موفق کشور هستند، یادآور شد: خراسان جنوبی این استعداد را دارد که از استان‌های برتر در این ورزش باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد 9 هزار ورزشکار سازمان یافته بیمه‌ای در ورزش‌های سه‌گانه وجود دارند، افزود: 30 هزار ورزشکار سازمان یافته در بخش همگانی و 31 ورزشکار در بخش قهرمانی و همگانی داریم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور ادامه داد: در نظر داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از 5 میلیون نفر را در بخش همگانی زیر پوشش قرار دهیم.

در ادامه این جلسه امیررضا آذریان با 19 رای به عنوان رئیس هئیت ورزش‌های سه‌گانه خراسان جنوبی انتخاب شد.

انتهای پیام/69003/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول