اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیرجند:

سال 91 سال نهضت پایگاه‌سازی است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند، سال 91 را سال نهضت پایگاه‌سازی عنوان کرد.

سال 91 سال نهضت پایگاه‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، موسی جوینده ظهر امروز در همایش ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه سال 91 سال نهضت پایگاه‌سازی است، اظهار کرد: در حال حاضر شش سالن ورزشی چند منظوره در بیرجند در حال ساخت است.

وی ادامه داد: آمادگی این را داریم تا این سالن‌ها را به صورت هیئت امنایی در اختیار مساجد قرار دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بر تشکیل شورای امر به معروف برای بهینه‌سازی محلات تأکید کرد و گفت: رفع مشکلات موجود در آن نیز باید جدی گرفته شود.

*جهالت دینی جوانان باید رفع شود

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر برای رفع جهالت دینی جوانان کاری نکنیم در آینده شاهد مشکلات زیادی در این قشر خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی افزود: طبق دستور مرکز رسیدگی به امور مساجد باید یک شورای فرهنگی در مساجد تشکیل شود تا در این راستا جوانان جذب مساجد شوند.

وی با بیان اینکه مسجد کم نداریم اما مسجدی کم داریم، گفت: مساجد اصلی‌ترین پایگاه‌های دین و معنویت هستند و باید برای جذب جوانان به مساجد برنامه‌های زیادی در نظر بگیریم.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی به راهکارهای اجرایی برای رسیدن به مساجد طراز اسلامی اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از معماری اسلامی و نشانه‌های آن در احداث و نوسازی مساجد، آموزش ترجمه، مفهوم، تبیین ژرفا و معرفی رازها و زیبایی‌های نماز به شکل نوین، برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی برای حضور حداکثری همسایگان مسجد و اهالی محل در نماز جماعت و برنامه‌ریزی برای بالا بردن سطح معرفت و بصیرت سیاسی نمازگزاران از اهم این راهکارها است.

انتهای پیام/69002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول