اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

ساخت سیستم سه بعدی واقعی کننده صدا توسط مخترع بسیجی

خبرگزاری فارس: مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز گفت: برای نخستین بار در جهان سیستم سه بعدی واقعی کننده صدا توسط مخترع بسیجی شیرازی ساخته شد.

ساخت سیستم سه بعدی واقعی کننده صدا توسط مخترع بسیجی

سید حسام بوستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، برای نخستین بار در کشور، طرح سیستم سه بعدی واقعی کننده صدا از سوی یکی از مخترعان بسیجی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) ساخته شد.

وی افزود: این طرح مشابه خارجی نداشته و در اسپیکر رایانه، تلویزیون و ضبط صوت خانگی و گوشی تلفن همراه کارایی داشته و ظرف دو ماه آینده وارد بازار می‌‌شود.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز خاطرنشان کرد: برای نخستین بار پایگاه استعدادیابی علمی نخبگان با هدف جذب نیروهای نخبه، خلاق، مخترع، مبتکر و نوآور و برگزیدگان علمی داخلی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های اختراعات سراسر کشور در استان فارس راه‌اندازی و در هفته بسیج سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد.

بوستانی اضافه کرد: از ابتدای راه‌اندازی این پایگاه علمی برنامه‌های متعددی شامل بازدید علمی دانش‌آموزان نخبه از مکان‌ها و آزمایشگاه کارخانه‌ها، مراکز کارآفرینی خانگی، برگزاری لیگ‌های علمی، کارگاه مقاله‌نویسی و دوره‌های آموزش تخصصی روش‌های اختراع انجام شده است.

وی بیان داشت: با بهره‌برداری از این پایگاه مقاومت علمی و پژوهشی ده‌ها نخبه پژوهشگر از سراسر کشور به عضویت در آن در آمده‌اند و مشغول کارهای تحقیقاتی، علمی و پژوهشی هستند.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز همچنین تصریح کرد: این پایگاه مقاومت برای مبارزه با کالاهای وارداتی و ایجاد اشتغال خانگی اقدام به برپایی دوره‌های آموزشی در خانه تاریخی سعادت یا خانه خاتم شیراز به صورت رایگان کرده، که شرکت‌کنندگان در آن با نحوه آموزش ساخت خاتم، منبت، مشبک و معرق آشنا می‌شوند.

بوستانی گفت: برگزاری دوره‌های تقویت حافظه، روان‌خوانی، تندخوانی، ساخت رباط، آموزش روش‌های ساخت و طراحی نمونه‌های اختراع، از دیگر فعالیت‌های این پایگاه است.

وی با اشاره به اینکه با کمترین امکانات، بزرگترین و کلیدی‌ترین ابزارهای مورد نیاز جامعه در این پایگاه مردمی در حال ساخت و ابداع است، افزود: بسیجیان عضو پایگاه مقاومت تاکنون پنج اختراع در زمینه‌های مختلف را به ثبت رسانده و دارای مقاله‌های ثبت شده کشوری استعدادیابی و ورزشی هستند.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز خاطرنشان کرد: هدف از ثبت نام و عضویت در این پایگاه، جذب حداکثری جوانان و مخترعان بسیجی و غیربسیجی است.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول