اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته صورت گرفت

برگزاری 45 برنامه فرهنگی توسط بسیج دانش‌آموزی فارس

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی فارس گفت: در 9 ماه گذشته 45 عنوان برنامه با موضوعات مختلف در استان برگزار شده است.

برگزاری 45 برنامه فرهنگی توسط بسیج دانش‌آموزی فارس

محمد جعفر دوستدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برگزاری 62 یادواره شهدا، هفته بسیج دانش‌آموزی، اردوی راهیان نور، دوره شبانه‌روزی آیه‌های تمدن ویژه دانش‌آموزان مقطع سوم دبیرستان و آزمون آیه‌های تمدن میان‌مدت با حضور 5 هزار و 500 دانش‌آموز از جمله برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی استان در سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح حلقه شجره طیبه صالحین، آموزش یک‌هزار و 500 دانش‌آموز دوم دبیرستان با عنوان جانشین واحدهای بسیج دانش‌آموزی، به‌کارگیری دانش‌آموزان در مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس، کمک به سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی در قالب اردوهای جهادی، حمایت از نشریه و مجله بسیج و حمایت از وبلاگ‌های دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی در سال جاری بوده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی فارس تصریح کرد: اجرای دورهای عملیات آمادگی دفاعی مدارس، مسابقه قرآن، جشنواره سرود، دوره ارتقای مهارت‌های تخصصی مدیران، مسابقه نجم‌الهدی، ترویج گفتمان رهبری در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان از دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در سال جاری بوده است.

دوستدار با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی افزود: برای اجرای این مهم برپایی دو مسابقه کتابخوانی با حضور 28 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان دختر با موضوع رفتار والدین با دختران جوان و مسابقه کتابخوانی ویژه پسران با حضور 21 هزار نفر با عنوان پسران چه می‌پرسند، برگزار شده است.

وی از برگزاری طرح صراط با هدف تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی در ششم بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: این طرح با حضور 400 دانش‌آموز مستعد در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس نیز به شکل غیرحضوری و مکاتبه‌ای برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس ادامه داد: برپایی جشنواره مخترعان، مبتکران و ممتازان هنرستان‌ها و المپیادهای علمی، مسابقه علمی ویژه دانش‌آموزان ششم ابتدایی از جمله برنامه‌های این نهاد مردمی بوده است.

وی اضافه کرد: زمان ثبت‌نام این مسابقه از امروز تا 28 د‌ی‌ماه جاری و برپایی آزمون آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده است.

دوستدار اضافه کرد: نشست‌های بصیرتی در 65 حوزه بسیج دانش‌آموزی امروز یوم‌الله نهم دی‌ماه با هدف تبیین اهداف انقلاب اسلامی، فعال کردن شورای امر به معروف و نهی از منکر به شکل مصداقی و پایگاه ایجابی از دیگر برنامه‌های اجرایی بسیج دانش‌آموزی استان فارس است.

انتهای پیام/2448/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول