اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:

شبکه‎های اجتماعی در فتنه 88 نقش اساسی داشتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درباره دلایل فتنه 88 گفت: شبکه‎های اجتماعی و ماهواره‎ها نقش مهمی در راه‎اندازی فتنه 88 داشتند.

شبکه‎های اجتماعی در فتنه 88 نقش اساسی داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع روسای کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ دو جریان حق و باطل در مقابل هم صف‎آرایی می‎کنند و مبارزه این دو گاهاً به اشکال مختلفی صورت گرفته که یکی از این روش‎ها فتنه است.

وی تصریح کرد: سنت الهی بر این است که در جریان تاریخ در منازعه حق و باطل و در فرجام جهان حق همیشه پیروز است البته ممکن است چند صباحی باطل جلوه‎گری کند اما حق سلطه خود را اعمال خواهد کرد یکی از شیوه‎هایی که برای پیشگیری از گسترش عدل در جوامع وجود دارد، فتنه است. 

فتنه‌گران به دنبال این بودند که از تحقق آرمان‎های امام جلوگیری کنند

منتظری گفت: فتنه چندین هدف را در سال 88 دنبال می‎کرد اول اینکه گردانندگان فتنه به دنبال این بودند که از تحقق آرمان‎های امام جلوگیری کنند و جلوی ترویج اندیشه‎های امام و اسلام اصیل را بگیرند هدف بعدی فتنه‎گران این بود که بتوانند مسیر زلال انقلاب اسلامی را به انحراف بکشانند و شعارهایی چون جمهوری ایرانی، ناسیونالیستی و باستان‎گرایی را طرح کردند که در این مورد شکست سختی خوردند.

هدف‌ فتنه‌گران مهیا کردن وابستگی مجدد کشور به غرب بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: هدف سوم جریان فتنه این بود که این افراد شرایط وابستگی مجدد جمهوری اسلامی ایران را به غرب مهیا سازند چراکه این افراد اعتقاد دارند ترقی و پیشرفت ما در گرو وابستگی به غرب است.

وی اذعان داشت: به فضل الهی با هوشیاری مردم و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری پرده از نیات شوم این جریان برداشته شد و همگان فهمیدند در پشت این هم ظواهر فریبنده و شعارهای جذاب چنگال خونین آمریکا و اسرائیل نهفته است.

وی ابراز داشت: اما ما هم نباید راحت بخوابیم و آسوده باشیم و فکر کنیم که دیگر اتفاقی نمی‎افتد و همه چیز تمام شده است نه اینطور نیست دشمن با شیوه‎ها و ترفندهای جدیدی وارد میدان شده است، تیرهایی سمی در چله کمان گذاشته شده که هدفش سینه‎های جوانان ماست، هر وقت هم به هدفش نرسد از جایی دیگر وارد می‎شود.

برای خنثی کردن توطئه‎های دشمنان باید هوشمندانه پیش برویم

منتظری تصریح کرد: برای خنثی کردن توطئه‎ها و برنامه‎های طراحی شده دشمن باید هوشمندانه و با آگاهی پیش برویم و نگاه کنیم پرچمدار انقلاب اسلامی توسط قافله‌سالار انقلاب در کجا برافراشته شده که ما هم زیر بیرق ایشان بنشینیم تا آسوده بمانیم و این بهترین راه مصونیت‎سازی ماست و راه دوم حفظ انسجام مردم حول محور ولایت فقیه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه شبکه‎های اجتماعی نقش فراوانی در فتنه 88 ایفا کردند عنوان کرد: دنیای امروز دنیای رسانه است یک زمانی در کشور ما موثرترین رسانه منبر بود اما امروز در عصر انفجار اطلاعات دیگر رسانه‎ها شیوه‎های مختلف و جذابی را ارائه کردند که این رسانه‎ها هم می‎توانند تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی بگذارند چون بستگی به ظرفیت فرد استفاده‎کننده دارد.

منتظری اظهار داشت: افرادی که در چنین مجموعه‎هایی کار می‎کنند دارای افکار التقاطی بوده و وابسته به اردوگاه غرب به شمار می‎روند لذا آنچه را که از مانیتور این گروه‎ها و رسانه‎ها بیرون می‎آید باید به چشم غذای مسموم نگاه کنیم که ممکن است کشوری را آلوده و مردمانش را سست کند.

باید مراقب دشمن در فضای مجازی و رسانه‎ها باشیم

وی با بیان اینکه باید مراقب دشمن در فضای مجازی و رسانه‎ها باشیم چراکه ممکن است در لباس دوست و ادبیات جذاب ورود کنند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه الان محور نسل جوان است تمام تمرکز دشمن روی این قشر قرار دارد و می‎دانند که جوانان نیرو محرکه نظام به شمار می‎روند و اگر جوانان را مسموم بکنند، به طور طبیعی نظام اسلامی به اهداف خود نخواهد رسید.     

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول